شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمدان

حوزه/ اسامه حمدان مسئول روابط بین الملل جنبش حماس گفت: مقصود رژیم صهیونیستی از عادی سازی با کشورهای عربی، کشیدن و انتقال درگیری از عرصه آزاد سازی قدس به عرصه و میدان جنگ داخلی در امت اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عادی سازی برخی از کشورهای عربی و مرتجع منطقه با اسرائیل که در گذشته به طور مخفیانه انجام می شد در حال حاضر جنبه عیان و آشکاری پیدا کرده است به طوری که این اقدامات موضوع مهم جهان اسلام یعنی قضیه فلسطین را تحت الشعاع قرار داده است. در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با یکی از اعضای ارشد جنبش حماس به گفت و گو پرداخت.

اسامه حمدان مسئول روابط بین الملل جنبش حماس گفت: عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی که ابتدا پنهان بود، دارای هدف واضحی است و مقصود رژیم صهیونیستی از این عادی سازی کشیدن و انتقال درگیری در عرصه آزاد سازی قدس به سمت جنگ داخلی در امت اسلامی است.

مسئول روابط بین الملل جنبش حماس تصریح کرد: کسانی که از رژیم غاصب قدس حمایت می کنند به روش دیگری از رژیم صهیونیستی در اشغال سرزمین فلسطین حمایت می کنند، اما این دولت‌ها متوجه نیستند که آنها زمینه دشمنی اسرائیل علیه کشورهای خودشان را فراهم می کنند.

وی با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قضیه فلسطین و قدس گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال در حمایت از قضیه فلسطین نقشی واضح و شناخته شده است.

حمدان افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین با حمایت امام خمینی(ره) و دیدگاه ایشان در خصوص یاری دادن قدس شریف و ساکنان فلسطین آغاز شد و ایشان با نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، از مقاومت در فلسطین و لبنان حمایت کردند و همواره امام راحل به حمایت از مقاومت و پایداری از ملت فلسطین در جنگ با اشغالگران صهیونیستی تاکید می کردند.  

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha