سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام تقی خانی

حوزه/ حجت الاسلام تقی خانی، گنجاندن دروس آشنایی با انقلاب و دستاوردهای عظیم آن در برنامه های درسی دانش آموزان و دانشجویان را ضروری دانست و گفت: امروز دشمنان در تلاش هستند که بین نسل جوان، نظام و رهبری فاصله بیاندازند، لذا رسالت روحانیت برای مقابله با دشمن بسیار خطیر و حساس است .

حجت الاسلام شعبان تقی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، گفت: امروز دشمنان شبهات زیادی در خصوص مسائل دینی، سیاسی و اعتقادی القاء کرده اند و در این بخش وظیفه آموزش و پرورش، این است که بیشتر با حضور روحانیون در مدارس همکاری کند.

استاد حوزه علمیه قزوین در خصوص تدریس آثار شهید مطهری در حوزه های علمیه بیان کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها در خصوص تدریس کتاب های شهید مطهری در حوزه های علمیه  رهنمودهایی فرموده اند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی قزوین با اشاره به این که حوزه های علمیه امروز با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیستند، افزود: امروز امکانات خوبی از جهات نرم افزاری و سخت افزاری در اختیار طلاب جوان قرار داده شده و می توانند به راحتی به تحصیل علم بپردازند، ولی قبل از انقلاب این امکانات در دسترس نبود، بنابراین باید شکرگزار این فرصت ارزشمند و طلایی باشند و قدر فرصت ها را بدانند.

ضرورت توجه به تحقیق و پژوهش

 استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اهمیت تحقیق، پژوهش و مباحثه، بیان کرد: امروز طلاب بیشتر نمره را ملاک قرار می دهند، این رویکرد یک ضرر و خسران است و باید اساتید مسئله مباحثه و تحقیق وپژوهش را در اولویت طلاب قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات تابستان باید طوری برنامه ریزی داشته باشیم که یک طلبه جوان بتواند به خوبی در موضوعات مختلف تحقیق وپژوهش را داشته باشد؛ اگر مسئله آموزش پژوهش محور در حوزه های علمیه مدنظر قرار گیرد به اهداف مورد نظرخواهیم رسید.

 دستاوردهای انقلاب تبیین شود

 استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی  اشاره و عنوان کرد: دشمنان در این چهل سال با انواع توطئه ها می خواستند نظام اسلامی را به خیال خودشان ساقط کنند، ولی نقشه های شوم آنها نقش بر آب شد.

وی افزود: خوشبختانه در مسائل نظامی و موشکی امروز به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کرده ایم و همین مسئله موجب شده که برخی از افراد نا آگاه و نادان  در داخل کشور که دلداده آمریکا هستند، نتوانند از این دستاوردها خوشحال باشند.

این استاد حوزه اضافه کرد: امروز رسالت اصلی روحانیت این است که بیش از پیش در مدارس، دانشگاه ها و مراکز علمی حضور یابند و دستاوردهای ارزشمند انقلاب را برای نسل نوجوان و جوان تبیین کنند.

حجت الاسلام تقی خانی، گنجاندن دروس آشنایی با انقلاب و دستاوردهای عظیم آن در برنامه های درسی دانش آموزان و دانشجویان را ضروری دانست و اظهار کرد: امروز دشمنان در تلاش هستند که بین نسل جوان و نظام و رهبری فاصله بیاندازند، لذا رسالت روحانیت برای مقابله با دشمن بسیار خطیر و حساس است .

حضور روحانیت در روستاها افزایش یابد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی به ضرورت حضور بیش از پیش روحانیون در روستا ها نیز اشاره کرد و گفت: مسئله تبلیغ یک وظیفه مهم و اصلی است، لذا باید دست اندرکاران حوزه های علمیه برنامه های ویژه ای برای روستا ها داشته باشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha