شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نوروز

حوزه/ مسئول امور مساجد شهرستان کاشان با بیان اینکه بالغ بر۳۰۰ امام جماعت در مساجد شهرستان کاشان فعالیت می کنند، گفت: در ۹۳ درصد مساجد شهر کاشان سه وعده نماز اقامه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام رحمت الله نوروز زاده، در دیدار ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد شهرستان کاشان با آیت الله نمازی، ضمن تبریک سالروز تاسیس مسجدالنبی و روز احیای مساجد، گفت: در ۹۳ درصد مساجد شهر کاشان سه وعده نماز اقامه می شود.

مسئول امور مساجد شهرستان کاشان با بیان اینکه بالغ بر۳۰۰ امام  جماعت در مساجد شهرستان کاشان فعالیت می کنند، از تشکیل شورای ائمه جماعات شهرستان خبر داد و افزود: در هرمنطقه ای که ۳۵ نفر امام جماعت  وجود داشته، به عنوان یک منطقه در شورای هفت نفره مسائل صنفی آنها نیز دیده شده است.

وی با ابراز گلایه از کمبود منابع مالی برای اداره مساجد، به وجود 235  مسجد در بخش ها و روستاهای کاشان اشاره کرد و  افزود: اداره مساجد شهرستان کاشان با بیش از 5 هزار نیروی انسانی، خدمه و اعضای هیئت امنا نیاز به امکانات مالی بیشتری دارد.

مسئول امور مساجد شهرستان کاشان با بیان اینکه مدیران و هیئت امنای مساجد شهرستان کاشان در بخش های عمرانی، فرهنگی و بهداشتی مسجد فعالیت می کنند، ادامه داد: امام جماعت به عنوان مدیر مسجد نقش اساسی و محوری را در فعالیت های دینی و فرهنگی دارد.

 وی، هماهنگی بین نیروهای فعال مسجد را از برجسته ترین اقدامات هیئت امنای مساجد شهرستان کاشان دانست و اظهار کرد: رسیدگی  به امورات عمرانی، جذب کمک های مردمی و خیرین، همکاری با پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی و اداره اوقاف از دیگر وظایف هیئت امنای مساجد است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha