جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ امروزه بسیج از مرزهای کشور بیرون رفته است و دائم در همه جای دنیا این فرهنگ متعالی در حال بازتولید و گسترش است و در بسیاری از نقاط عالم زمینه برای گسترش فرهنگ بسیج وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه امروز در دیدار سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین  که در دفتر مدیرحوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به نقش مهم و ارزنده بسیج در پیاده سازی اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: بسیج با رهنمودهای مقام معظم رهبری ان شاءالله برای همیشه همان شجره طیبه خواهد ماند و بارورتر نیز خواهد شد.

وی افزود: یکی از کارهای مهم و اساسی درباره بسیج این است که باید به بسیج به عنوان یک مکتب و نظریه نگاه شود؛ اما متاسفانه علی رغم کارهای زیادی که در این زمینه شده، هنوز درباره بسیج یک کارعلمی و پژوهشی عمیق صورت نگرفته است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه بسیج در منظومه انقلاب اسلامی یک ستاره درخشان است، خاطر نشان ساخت: باید بسیج از نظر علمی یک بازشناسی دقیق شود و از دل آن الگوسازی و نظریه پردازی های مهم و اصیل بیرون بیاید و این کار مهم توسط حوزه، دانشگاه و خود بسیج میسر است.

امام جمعه قم عنوان کرد: بسیج نباید تنها در یک قالب تجلی کند، بلکه باید در جلوه های مختلف خودش را نشان دهد و کارهای انجام شده در عرصه های گوناگون را عمق بخشد.

وی پرداختن به مقوله‌های فرهنگ بسیجی را از اولویت‌های مورد نیاز حوزه برشمرد و عنوان کرد:‌ امیدواریم بتوانیم از روحیه بسیجی در بخش‌های مختلف حوزه استفاده کنیم به همین علت طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه ورود جدی بسیج به عرصه اقتصاد مقاومتی راهگشای بسیاری از مشکلات و نابسامانی های این عرصه است، تاکید کرد: روح بسیجی و انقلابی می تواند اقتصاد مقاومتی را زنده کند و اگر بسیج بتواند در این عرصه مهم که امروزه یکی از چالش های جامعه ما می باشد، ورود جدی کند و با استفاده از علم و فناوری و حوزه های بنیادی اقتصاد مقاومتی را پیاده سازد بسیاری از این مشکلات اقتصادی کشور تا حد زیادی حل خواهد شد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید روح بسیجی در مسئولین کشور ما تقویت بشود گفت: بسیج روح انقلاب اسلامی است و اگر این روحیه بسیجی و انقلابی در مسئولین کشور نیز باشد، بسیاری از مشکلات در عرصه های گوناگون حل خواهد شد.

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به گسترش فرهنگ بسیج در اقصی نقاط عالم گفت: امروزه بسیج از مرزهای کشور بیرون رفته و دائم در همه جای دنیا این فرهنگ متعالی در حال بازتولید و گسترش است و در بسیاری از نقاط عالم زمینه برای گسترش فرهنگ بسیج وجود دارد.

امام جمعه قم حلقات صالحین را مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: باید این کارها مدام آسیب شناسی شوند، تا اینکه مبادا این کارها حالت تشریفانی به خودش بگیرد و آن رسالت مهم خویش را فراموش سازد.

مدیر حوزه های علمیه در پایان با بیان اینکه حوزه آمادگی دارد در عرصه های گوناگون به کمک بسیج بیاید، گفت: یکی از نکات مثبت و فعال بسیج همین گروه های جهادی می باشد که منشاء بسیاری از برکات برای نقاط محروم کشور شده است و حوزه علمیه این آمادگی را دارد که هرجا بسیج برای حل مشکلات معیشتی مردم قدمی بر می دارد در کنار بسیج باشد و دوشادوش این نهاد مقدس به حل مشکلات مادی و معنوی مردم بپردازد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha