پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید باقر خسروشاهی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروشاهی گفت: اگر امروز حزب‌الله روبروی اسرائیل ایستاده ثمره تفکر اسلام که امام موسی صدر بنیان‌گذاری کرده بود است و سید حسن نصرالله شاگرد و ادامه‌دهنده راه امام موسی صدر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید باقر خسروشاهی امشب در نشست تخصصی رسالت جهانی روحانیت شیعه و بازخوانی سیره امام موسی صدر در سالن کنفرانس کتابخانه آیت‌الله بروجردی(ره) قم ضمن بیان داشت: امام موسی صدر دارای خصوصیات مهمی بود که این خصوصیات برای روحانیت دارای اهمیت والایی بود، هر روحانی که با امام موسی صدر رابطه داشت از ایشان خوشش می‌آمد.

وی تصریح کرد: در حضور رئیس‌جمهور لبنان عده‌ای از روحانیان شیعه حضور پیدا کردند و از امام موسی صدر انتقاد کردند و امام موسی صدر از منتقد خود تعریف کرد و جلسه اختلاف بین روحانیون لبنان به جلسه اخلاقی تبدیل شد.

عضو شورای مدیریت حوزه تهران تأکید کرد: باید کتاب هفت روایت را مطالعه کنیم، ایشان با خانواده بهترین رابطه و مدارا را داشته و این اخلاقیات از جوانی با ایشان بوده است.

وی اذعان داشت: ایشان از مدرسان خوب حوزه علمیه بود و در درس آیت‌الله خویی شرکت می‌کرد و یکی از افرادی بود که  آیت‌الله خویی به او اعتنا می‌کرد؛ این عالم هم جنبه علمی داشت و هم جنبه مردمی؛ ایشان الگو خوبی برای روحانیت بود و اگر ما بخواهیم روحانی خوبی باشیم باید همچون امام موسی صدر باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروشاهی خاطرنشان ساخت: روش و برخورد امام موسی صدر در لبنان و ایران سبب شهرت این روحانی فرزانه شده بود.

وی در پایان گفت: اگر امروز حزب‌الله روبروی اسرائیل ایستاده ثمره تفکر اسلام که امام موسی صدر بنیان‌گذاری کرده بود است و سید حسن نصرالله شاگرد و ادامه‌دهنده راه امام موسی صدر بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha