پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیش از ۵۰۰ نامه در حمایت از دختر ۱۰ ساله مسلمان که به مرگ تهدید شده بود

حوزه/ دختر مسلمان کلاس پنجمی که در مدرسه نامه تهدید آمیز دریافت کرده بود، بیش از ۵۰۰ نامه حمایتی از بیش از ۲۰ ایالت مختلف آمریکا برایش ارسال شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از religionnews، صدها نامه حمایت برای کودک مسلمان 10 ساله آمریکایی در ایالت ماساچوست که چندی پیش نامه تهدید آمیزی دریافت کرده بود، ارسال شدند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی(کایر)، شعبه ماساچوست اعلام کرد که بیش از 500 نامه و نوشته از سرتاسر کشور برای این کودک ده ساله دریافت کرده است. این دختر 10 ساله که نامش توسط مقامات فاش نشده، در کلاس پنجم مدرسه ابتدایی هنینوی در فرمینگام، حدود 25 مایلی(40 کیلومتری) غرب بوستون به تحصیل مشغول است. مسئولین مدرسه گفته اند که این کودک مسلمان در این ماه دو نامه تهدید آمیز در ظرف غذای مدرسه خود دریافت کرده است. در یک نوشته به او «تهمت تروریست بودن» زده شده و در نامه دوم «به مرگ تهدید شده است».

سمیه زوما مدیر حمایت اجتماعی شورای کایر در ماساچوست گفته که به شدت تحت تاثیر نامه های مردم که پیام های فوق العاده ای داشته اند قرار گرفته است.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: با وجود جوّ وحشت و خصومتی که امروزه بسیاری از مسلمانان آمریکایی با آن روبرو هستند، این واضح است که ما دوستان و هم پیمانانی نیز داریم.

برخی از این نامه ها با دست نوشته شده و نقاشی ها و طراحی های زیبایی در آن ها به چشم می خورند. برای مثال در نامه یک دختر 6 ساله با نام سوفی، دو نفر با رنگ پوست مختلف کشیده شده اند که دست های همدیگر را گرفته اند و در آن نوشته شده است: دوست عزیزم، اعضای مذاهب مختلف باید با همدیگر دوست باشند.

شورا گفته که این نامه ها را هفته آینده به خانواده دختر منتقل می کند.

لازم به ذکر است مسئولین مدرسه تهدیدها علیه دختر 10 ساله را محکوم کرده اند و به گفته پلیس فرمینگام، تحقیقات در این رابطه هنوز ادامه دارد.

جمال صدیقی دایی دختر در یک کنفرانس خبری گفته بود که این نوشته ها به شدت خواهر زاده اش را وحشت زده کرده اند. شورای کایر نیز پس از این واقعه  مردم را تشویق کرده بود که با فرستادن پیام های حمایتی با پیام نفرت محور مبارزه کنند. به گفته شورا از آن زمان تاکنون نامه ها از بیش از 20 ایالت آمریکا از جمله هاوایی به آن ها ارسال شده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha