پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری گفت: طرح شفاف‌سازی فعالیت نمایندگان و طرح مقابله با فساد دو طرحی است که می‌تواند به مطالبه گری عمومی کمک به سزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در سلسله نشست‌های سیاسی مدرسه علمیه صدوقی فاز 2 قم در جمع طلاب بیان داشت: تأثیر حوزه علمیه قم در ابعاد جهانی به برکت حضور تالی تلو معصوم، یعنی حضرت معصومه(س) در این شهر است.

وی در ادامه با بیان اینکه پیمان پاریس که درزمینهٔ محیط‌زیست است در صحن علنی مجلس به رأی‌گیری و نظرخواهی گذاشته نشده است خاطرنشان کرد: ما عضو پیمان محیط‌ زیستی کیوتو هستیم و پیمان پاریس در ادامه پیمان کیوتو است؛ اما عدم ورود این پیمان به صحن علنی مجلس به دلیل هماهنگی نمایندگان با دولت بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در پرداخت یارانه‌های نقدی با مشکل مواجه هستیم بدین معنا که کسانی که باید یارانه دریافت نکنند جزو پرداختی‌ها هستند و کسانی که دارای مشکل هستند بنا به دلایل خاصی یارانه دریافت نمی‌کنند و دولت نیز هیچ الزامی را برای این مسئله ندارد.  

وی در ادامه با اشاره به‌ضرورت مطالبه گری در بین آحاد مردم اظهار داشت: برای مطالبه گری صحیح در مرحله نخست باید آرمان‌ها و اهداف بازخوانی شوند و بعد مردم وارد عرصه مطالبه گری شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری گفت: طرح شفاف‌سازی فعالیت نمایندگان و طرح مقابله با فساد دو طرحی است که می‌تواند به مطالبه گری عمومی کمک به سزایی داشته باشد.

وی ابراز داشت: مردم ما این حق رادارند که بدانند نماینده منتخب خود در مجلس چه‌کار انجام می‌دهد، برخی از نمایندگان بیشتر اوقات غایب هستند و برخی نیز مرخصی بدون حقوق برای تکمیل تحصیلات خود گرفته‌اند، این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند که چه نماینده می‌تواند دوره بعد در مجلس باشد و یا نه.

نماینده مرده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت نمایندگان باید در اتاق شیشه‌ای و رسانه‌ها آشکار باشد، برخی نمایندگان دم از انقلابی گری می‌زنند، اما در رأی‌گیری‌های مجلس به مواضع انقلابی رأی نمی‌دهند و مردم باید به‌صورت آشکار از مواضع نماینده خودآگاه باشند.

وی تصریح کرد: برخی از نمایندگان سخنرانی‌های کوبنده و انقلابی انجام می‌دهند ولی در رأی‌های مجلس شورای اسلامی برای مثال در ماجرای CFT ما شاهد این مسئله نبودیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری عنوان کرد: یکی دیگر از طرح‌های مهم بنده برای تصویب در مجلس شورای اسلامی طرح مقابله با فساد است و طلاب و مجمع نمایندگان طلاب باید در تصویب این طرح ما را یاری نمایند.

وی گفت: فساد موجود در جامعه و اختلاف طبقاتی سبب پوسیده شدن انقلاب اسلامی می‌شود و مردمی که تحریم‌ها را تاکنون تحمل کرده قادر به تحمل فساد نیستند.

نماینده مرده قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: من فردی هستم که اهل جبهه و جنگ بوده‌ام و نمی‌توانم خانواده خود را در این زمینه قانع کنم آن‌وقت چگونه از یک جوان بیکار که سن ازدواجش گذشته این را می‌خواهیم که در برابر فساد موجود و اختلاس‌ها ساکت بنشیند.

وی ادامه داد: برای مقابله با فساد راهکاری جز راه‌اندازی سامانه ملی دارایی‌های افراد را نداریم که از دو بخش تشکیل می‌شود، نخست اتاق شیشه‌ای برای مسئولان و دوم حفظ اسرار عمومی مردم، مردم باید بدانند که دارایی‌های مسئولان چقدر است و از کجا آمده است؛ البته دولت نیز باید به درآمدهای مردم به‌صورت خصوصی نظارت داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری اذعان داشت: در حال حاضر یک نماینده در طول کل 4 سال خدمت خود 400 میلیون تومان دریافت نمی‌کند، اما برای ورود به مجلس هزینه‌های گزافی را از جیب خودپرداخت می‌کند و این در حالی است که مردم باید به دنبال وکیل خود بروند نه بالعکس و با هزینه‌های میلیاردی.

وی گفت: باید جلوی جاذبه فساد گرفته شود و مسئولان باید برای خدمت وارد ارگان‌های دولتی شوند  نه برای رسیدن به قدرت، زیراکسانی که سه هزار میلیارد اختلاس می‌کنند به دنبال این هستند که گیر نیفتند و برای این کار خرج می‌کنند و تا زمانی که طرح شفافیت و مقابله با فساد اجرایی نشود راه برای فساد باز است.

نماینده مرده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت دولت از تلگرام طلایی و هاتگرام تصریح کرد: مسئله حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است، امروز  به‌جای حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی نه‌تنها جلوی فیلترینگ تلگرام را نگرفته اند، بلکه به دنبال این هستند که تلگرام را برای انتخابات شبکه خود انتخاب کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha