سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اگر از ابتدا به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تولید داخلی توجه کرده بودیم، این فشارها کاهش پیدا می‌کرد، البته با اتحاد و یکپارچگی تحریم‌ها را از پای در خواهیم آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جمع دانشجویان اهواز، با بیان اینکه بسیج، به‌ویژه در دانشگاه و حوزه، شجره طیبه‌ای مقدس است، اظهارداشت: هر چه سطح جایگاه مهم‌تر می‌شود مسئولیت نیز به همان نسبت سنگین‌تر می‌شود که امیدوارم با توجه به مسئولیتتان در بسیج دانشجویی، دین خود را به اسلام ادا ‌کنید.

وی با اشاره ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: با ورود بسیج به میدان جنگ، کفه پیروزی به نفع ما سنگین شد و آن زمانی که دریای بسیج وارد کارزار شد، خداوند پیروزی‌های پی‌درپی را نصیب ملت ایران کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به وظیفه امروز جوانان بسیجی، تصریح کرد: اکنون به دلیل توطئه‌ها و جنگ اقتصادی با مسئولیت سنگینی مواجه هستیم و این توطئه با پیگیری‌های شدید بین‌المللی جهت منزوی کردن کشور ما انجام می‌گیرد، اما به لطف خداوند متعال با اتحاد و یکپارچگی تحریم‌ها را از پای در خواهیم آورد.

آیت‌الله موسوی جزایری اظهارداشت: اگر از ابتدا به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تولیدات داخلی توجه کرده بودیم، این فشارها کاهش پیدا می‌کرد که در این جریان دولت بیشتر از همه مقصر است. اما اکنون نیز می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را ادامه دهیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در زمان تحریم‌های جنگ مبنی بر اینکه در شرایط فشار و سختی ما ساخته می‌شویم، افزود: ما باید از این فشارها استقبال کنیم و در این زمینه دانشگاه موضوعیت دارد؛ به همین دلیل باید هسته‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها راه بیافتد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید نیاز‌های وارداتی در زمینه‌های مختلف خود را تهیه کند، ادامه داد: لازم است برای تهیه نیازهای وارداتی هرکدام را به دانشکده مربوطه محول ‌کرد تا در این رابطه پژوهش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و نتیجه مطلوب، به دست آید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با طرح این سؤال که آیا تاکنون چنین برنامه‌هایی تدوین شده؟، گفت: بنده تاکنون نشنیدم چنین پژوهش‌هایی صورت گرفته باشد! درحالی‌که امروز مسئله ما تحریم اقتصادی است که امیدوارم این تهدید را فرصت تلقی کرده، پژوهش راهبردی در دانشگاه‌ها انجام شود.

آیت‌الله موسوی جزایری عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از پژوهش‌های علمی و نخبگان علمی حمایت می‌کنم شما نیز که پیرو رهبری هستید، کمربند همت را ببندید، نیازهای کشور را پیدا و در جهت رفع این نیازها پژوهش و تحقیق کنید.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha