جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حیدری‌ کبیر

حوزه/ معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به اهمیت وحدت در اقتدار نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: وحدت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب یک مسئله سیاسی و موقتی نیست، بلکه یک مسئله استراتژیک و بسیار حساس و همیشگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، حجت‌الاسلام مهدی حیدری‌ کبیر در جمع طلاب خواهر مدرسه علوم دینی حضرت خدیجه سنندج، به ضروت و اهمیت وحدت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: وحدت قبل از اینکه یک حکم شرعی باشد یک حکم عقلی و ضرورت است.

به گفته معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، عقل انسان حکم می کند که در جامعه باید وحدت داشته باشید، اگر وحدت نداشته باشید انسان‌ها دچار زیان می‌شوند.

حجت الاسلام حیدری‌کبیر با بیان اینکه یکی از نتایج وحدت پیدایش قدرت است، گفت: زمانی ما در جهان یک جامعه قدرتمند هستیم که وحدت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دست خدا با جماعت است یعنی برای مقابله با دشمنان و اقتدار جهان اسلام باید وحدت داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه وحدت یک حکم عقلی است، گفت: هرکس که عاقل باشد به این نتیجه که جامعه باید وحدت داشته باشد، می‌رسد و در این راستا حرکت می‌کند.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: وحدت یک حکم شرعی است و بر افراد جامعه واجب است، که وحدت داشته باشید و این از دستورات قرآن کریم است.

حجت الاسلام حیدری‌کبیر افزود: خداوند به انسان امر می‌کند که مسلمانان وحدت داشته باشند و این مهم را در قرآن کریم مورد تاکید قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه داشتن وحدت واجب است چون حکم قرآن است، اذعان کرد: اگرچه وحدت از گذشته‌ها ضرورت داشته ولی امروزه حفظ وحدت از همه زمان‌ها ضروری است.

حجت الاسلام تصریح کرد: امروز دشمنان دشمنی خود را با اسلام کاملا علنی کرده از این رو داشتن وحدت بیش از هر زمانی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان ضرورت دارد.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تاکید براینکه هیچ زمانی مثل امروز دشمنی دشمنان اسلام اشکار نبوده است، گفت: امروز دشمن به صورت آشکارا با دین اسلام دشمنی می‌کند که استکبار در راس این دشمنی‌ها است.

به گفته حیدری‌کبیر، امروز دشمنان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای دنبال نشان دادن چهره غیرواقعی و کاملا خشن از دین اسلام هستند.

وی به معنای واقعی وحدت هم گریزی زد و گفت: امروز ممکن است که یک شیعه انگلیسی حرفی علیه سنی و یک سنی آمریکایی یک حرف علیه شیعه بزند موجب اختلاف می‌شود.

وی تصریح کرد: کسی که حرف اختلاف‌آمیز می زندتا شیعه را نسبت به سنی و سنی را نسبت به شیعه بدین کند چنین کسی شیعه و سنی نیست، بلکه منافقی است که در پوشش مذهب، برای ضربه زدن به اسلام آمده است.

به گفته وی، وحدت از دیدگاه امام امت یک مسئله سیاسی و موقتی نیست یک مسئله استراتژیک و بسیار حساس  و همیشگی است.

وی در پایان گفت: اهانت به مقدسات اهل سنت به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی حرام شرعی است و این به این معناست که کسی شیعه باشد؛ اما حرفی بزند که بوی اختلاف و اهانت داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha