جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با تأکید بر اینکه ما قصد حکمرانی بر مردم را نداریم، گفت: ما خدمتگزار مردم هستیم و تربیت نفوس، کاری است که از دست علما بر می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه یک‌شنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان، اظهارداشت: در مدارس علمیه طلابی تربیت می‌شوند که اهل تلاش و فعالیت هستند، همچنین به مرتبه بالایی از علم دست پیدا می‌کنند تا به اسلام خدمت کنند.

امام جمعه اهواز، با تأکید بر اینکه ما قصد حکمرانی بر مردم را نداریم، تصریح کرد: ما خدمتگزار مردم هستیم و تربیت نفوس، کاری است که از دست علما بر می‌آید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به آیه «وَ اللَّهُ أَخْرَجَكُمْ مِنْ بُطُونِ أُمَّهاتِكُمْ لا تَعْلَمُونَ شَيْئاً وَ جَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ وَ الْأَفْئِدَةَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ»، گفت: بسیاری از علمای کنونی تربیت یافته مکتب آن امامی هستند که خود روزی در این حوزه درس خوانده و به تدریج مراتب علم را طی نموده و در نهایت امام خمینی کبیر لقب گرفت.

آیت‌الله موسوی جزایری، با بیان اینکه همه علما از جمله علامه مجلسی این چنین مراحل تحصیل علم را طی کردند، ادامه داد: ابتدا طلاب علوم دینی مراحل اولیه را عبور می‌کنند و در پایان از علمای عامل می‌شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه هر انسانی باید فعالیتی داشته باشد، گفت: مسئولیت علما پند، موعظه و آموزش معارف دین به مردم بوده و انسان‌ها نیز به جهت دریافت پاسخ‌های خود باید به علما و طلاب مراجعه کنند.

 امام جمعه اهواز با اشاره به مشکلات موجود در جامعه از جمله تحریم اقتصادی، تصریح کرد: ما از مشکلاتی موجود در جامعه خارج خواهیم شد و إن شاءالله این صعوباتی که بر مردم وارد شده، در آینده تمام می‌شود.

آیت‌الله موسوی جزایری در پایان اظهارداشت: آمریکا بمب اتمی داشته و تکیه‌اش به تسلیحات نظامی است، اما ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه الطاف خفیه امام زمان(عج) طی مسیر می‌کند؛ ازاین‌رو با صراحت اعلام می‌کنیم که ما پیروان حضرت علی(ع) هستیم و از هیچ‌چیز ترس و واهمه نداریم، چراکه بشارت‌های پیامبر(ص) در مورد شیعیان امیرالمؤمنین(ع) را شنیده‌ایم که فرموده است: «علی و شیعتهُ هم االفائزون».

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جزیره IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    شکسته نفسی می فرمایید اسغفروالله ...