جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سفر دو روزه بن سلمان

حوزه/ در قالب سفرهای دوره ای ولیعهد سعودی به کشورهای عرب زبان شمال آفریقا، دیروز محمد بن سلمان جهت بازدید دو روزه وارد الجزیره پایتخت الجزایر شد که در بدو ورود با نارضایتی مردم و رهبران احزاب این کشور رو به رو گشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از francais.rt، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیروز وارد الجزایر شد، این منبع معتبر دولت الجزایر سفر دو روزه بن سلمان را به منظور تحکیم روابط و زیر ساخت های نظامی و عمرانی هر دو کشور همچنین مسائل آموزشی و اطلاعاتی اعلام کرد.

عبد العزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر در دیدار با ولیعهد سعودی گفت: «سفر عالی رتبه ترین مقام سیاسی عربستان سعودی به الجزایر که افتخار خادمی و صیانت از حرمین شریفین را نیز دارد، موجب فخر و مباهات ملت و دولت الجزایر است و ما امیدواریم در پایان این سفر دو روزه هر دو طرف به دستاورد ها و نقاط مشترک مهمی دست پیدا کنند»، این سخنان بوتفلیقه در حالی است که ورود بن سلمان به الجزایر موج قابل توجهی از اعتراضات و نا رضایتی اقشار مختلف و احزاب را به دنبال داشته است.

رهبران احزاب مخالف حکومت، محققان و اندیشمندان دینی الجزایر سفر بن سلمان به کشورشان را محکوم کردند.

عبدالرزاق مکری، رئیس حزب اسلامی «جنبش اسلامی برای صلح» موسوم به (MSP)، ضمن محکوم کردن سفر بن سلمان به این کشور، افزود: «ملت الجزایر بر خلاف دولت این کشور، هرگز به ورود بن سلمان به کشورشان خوش آمد نخواهند گفت و از این اقدام ناراضی هستند».

خانم لوسیا حانون، دبیرکل «حزب کارگر» الجزایر موسوم به (PT) نیز ضمن محکوم کردن سفر ولیعهد سعودی به الجزایر گفت: «چگونه می توان از سفر شخصی مثل بن سلمان خوشحال بود که مسئول کشتار هزاران زن و کودک مسلمان و مظلوم در یمن، قتل فجیع جمال خاشقجی و نیز تهدید و زندانی کردن اصحاب رسانه و منتقدان رژیم در عربستان است»، وی همچنین استقبال مسئولین الجزایر از بن سلمان را مایه سر افکندگی و اوج حقارت دانست.

همچنین در بیانیه ای که توسط جمعی از علمای الجزایر، خبرنگاران و فعالان سیاسی این کشور منتشر شده آمده: « همه دنیا به خوبی بر این مسئله اجماع دارند که طرح نقشه و اجرای قتل وحشیانه جمال خاشقجی روزنامه نگار و منتقد رژیم سعودی، به وسیله همین شخص انجام شده اما با این وجود شاهد آن هستیم که مقامات الجزایری برای استقبال از او در فرودگاه گوی سبقت را از یکدیگر می ربایند و این مسئله خود موجب نگرانی جهان اسلام است»، لازم به ذکر است بیانیه مذکور توسط خبرگزاری رسمی فرانسه موسوم به AFP منتشر شده است.

لازم به ذکر است بن سلمان ولیعهد سعودی روز 26 ماه گذشته نیز سفری دو روزه به تونس داشت که این سفر نیز مورد بالاگرفتن اعتراضات و ایجاد تنش بین نیروی های امنیتی تونس و مردم معترض شد.

در پی سفر دو روزه بن سلمان به تونس مردم معترض ضمن تجمع در مقابل سفارت عربستان سعودی در تونس، خشم و انزجار خود نسبت به سفر ولیعهد سعودی به خواستگاه بهار عربی را اعلام کردند و این اقدام را نوعی اهانت به خود دانستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha