جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ احمد البهی

حوزه/ شیخ البهی گفت: پارلمان باید هرچه زودتر قانون فتوا را ساماندهی و تصویب کند تا شخصیت هایی که به اشتباه خود را پیرو الازهر می دانند و فتواهای خلاف مشهور و خلاف اسلام صادر می کنند از این پس نتوانند در تلویزیون ظاهر شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ احمد البهی از مبلغان و فارغ التحصیلان الازهر گفت: برخی از کسانی که در تلویزیون ظاهر شده و ادعا می کنند نماینده الازهر هستند و فتوا صادر می کنند موجب ایجاد آشوب و فتنه در جامعه می شوند که آخرین آنها فتوای حلیت خوردن گوشت سگ و گربه بود که جنجال زیادی ایجاد کرد.

وی افزود: پارلمان باید هرچه زودتر قانون فتوا را ساماندهی و تصویب کند تا شخصیت هایی که به اشتباه خود را پیرو الازهر می دانند و فتواهای خلاف مشهور و خلاف اسلام صادر می کنند از این پس نتوانند در تلویزیون ظاهر شوند.

این مبلغ الازهر تاکید کرد: فتوا دادن و بیان احکام شرع امر مهمی است که نیاز به تخصص دارد به ویژه اینکه صدور و بیان فتواهای خلاف مشهور نیز در جامعه آشوب و بلوا ایجاد می کند و از این رو قانون فتوا می تواند تا حد زیادی معیارهای لازم برای بیان فتوا را مشخص کند و پس از آن هم افراد خاطی و غیر متخصص که در ماهواره ها فتواهای اشتباه و خلاف مشهور بیان می کنند، قابل پیگرد و مجازات باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha