پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن روحانی در شاهرود

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین روحانی، پیروزی های ملت بزرگ ایران طی ۴۰ سال گذشته در برابر آمریکا به عنوان دشمن ظالم و ستمگر را کم نظیر خواند و تاکید کرد: آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران پیروز نهایی نبرد خواهد بود و اجازه نخواهد داد لبخند بر لبان دشمنانش بنشیند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، صبح امروز در اجتماع بزرگ مردم شاهرود، اظهار داشت: همه مردم استان سمنان از گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، مهدی‌شهر، دامغان، شاهرود و شهرستان میامی؛ به همه مردم عزیز این استان پهناور و بسیار مهم و استراتژیک کشور سلام و درودم را تقدیم می‌کنم.

رئیس‌جمهور افزود: شاهرود بزرگ، شاهرود قهرمان، شاهرود مرکز فقه و عرفان، شاهرود با همه زیبایی‌های طبیعتش و با مردمان دلاورش، شاهرود نقطه زیبایی که اگر 50 کیلومتر به شمال حرکت کنید به جنگل‌ها دست می‌یابید آن‌هم زیباترین جنگل و 50 کیلومتر به جنوب حرکت کنید به کویر دست می‌یابی, سرزمینی بین جنگل و کویر.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله استان را نماینده ولی‌فقیه در استان و همچنین امام‌جمعه شاهرود بیان کردند، من راجع به هر دو مسئله و چند مسئله مهم دیگر استان و شهرستان عزیز شاهرود به عرض شما می‌رسانم؛ اما سخن را می‌خواهم از اینجا آغاز کنم امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ما ملت ایران است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط با همسایگان، کشورهای اسلامی و جهان را توسعه خواهیم داد، اظهارداشت: آمریکا گفت ایران را از صادرات نفت و تبادل تجاری محروم و منزوی می کند اما نتوانست و نمی تواند و همچنین قادر نخواهد بود رابطه ما با ملتهای منطقه را قطع کند.

رئیس جمهور با تبریک میلاد با سعادت و عطرآگین پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص)،‌گفت: در این ایام میهمان وطن و زادگاه خود بودن نعمت و سروری دیگر دارد.

وی استان سمنان را استانی پهناور، حائز اهمیت و استراتژیک برای کشور دانست و اظهار داشت: شاهرود مرکز علم، فقه و عرفان بوده و دارای مردمانی دلاور و زیبایی‌های طبیعی از جمله جنگل در شمال و کویر در جنوب است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ملت بزرگ ایران است، گفت: امروز روزی است که برای اولین بار پس از 40 سال مبارزه آمریکا به عنوان دشمنی ظالم و ستمگر، ملت ایران به پیروزی‌های کم‌نظیر دست یافته است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران نخواهد گذاشت که لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد، افزود: آمریکا به دنبال کودتا در این کشور بود و تجزیه ایران و جدا کردن خوزستان را با حمله افلقیان دنبال می‌کرد و با تحریم قصد شکستن کشور را داشت، اما هرگز موفق نبود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز چرا آمریکا از ملت ایران و ایرانی‌ها عصبانی است، گفت: ایران قدرتمند برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها غیرقابل تحمل است و ملت بزرگ و غیور ایران در برابر آنان سر فرود نیاورده و نمی‌آورد.

وی اظهار داشت: آمریکا خواست و اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم و از تبادل تجاری با دنیا باز داشته و ایران را در منطقه و جهان منزوی و به اهدافی که در منطقه دارد، دست خواهد یافت اما ملت بزرگ ایران در تمام  این صحنه‌ها ثابت کرده و خواهد کرد که پیروزی نهایی این نبرد است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر اینکه آمریکا بداند نفت‌مان را می‌فروشیم و آنها قادر نیستند و نمی‌توانند جلوی فروش نفت ایران را بگیرند، گفت: اگر آمریکا بخواهد روزی جلوی فروش نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج فارس صادر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تضعیف رابطه ایران با دیگر کشورهای جهان است، گفت: امروز بیشتر و بهتر از هر زمان دیگر رابطه ما با همسایگان‌مان در غرب، شرق، شمال و جنوب کشور است و ما با همه دوستان‌مان روابطی صمیمی داریم و خواهیم داشت و آمریکا قادر نیست رابطه ما را با ملت‌هایی که در طول قرن‌ها دوستان عزیزمان بودند، برهم بزند.

رئیس جمهور ادامه داد: آمریکا قادر نیست، روابط تجاری ما با منطقه و جهان را قطع کند و باید بداند در سراسر این سرزمین، ملت ایران روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود را با کشورهای منطقه و جهان حفظ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط خود را با همسایگان، کشورهای اسلامی و سایر کشورهای جهان توسعه خواهیم داد، گفت: آمریکا تلاش می‌کند همسایگان ایران، اروپا، چین و هند را از ایران جدا کند و ایران‌هراسی را ترویج می‌کند و این در حالی است که ما دشمن هیچ‌کدام از همسایگان خود نبوده و نخواهیم بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند تفرقه، نزاع و دشمنی میان ایران و همسایگان خود ایجاد کند، اظهار داشت: روابط ایران روز به روز با جهان گسترش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه آمریکا در چند زمینه علیه ملت ایران ناموفق بوده، گفت: در دشمنی آْمریکا با ملت ایران، کشورها و سیاستمداران جهان به جز چند کشور کوچک و رژیم صهیونیستی با آمریکا همراهی نکرده و همه تحریم آمریکا علیه ملت ایران را محکوم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: آمریکا در مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل ، دادگاه لاهه و دادگاه عالی ایتالیا در چند ماه گذشته شکست خورده و این به معنای پیروزی دیپلمات‌ها، حقوق‌دانان، ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران با ایثار، تلاش و حمایت خود، امنیت را در سراسر منطقه برقرار کردند، گفت: نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی، رهبری و ارکان نظام، تنها برای ایران امنیت نیاوردند، بلکه برای امنیت عراق، لبنان و سوریه هم به ملت‌های منطقه کمک کردند و امروز تلاش می‌کنند تا مردم مظلوم یمن را در برابر متجاوزان سعودی در صحنه نبرد کمک کنند و مطمئناً ملت یمن پیروز خواهد شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما برای رشد، توسعه و عظمت ایران تلاش می‌کنیم و دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و رهبری در کنار هم ایران قدرتمندتر از گذشته را خواهیم ساخت و نمی‌گذاریم دشمنان ایران را به شکست بکشانند.

وی افزود: ایران سرزمین مقدس، عبادتگاه حق، کشور امام رضا(ع)، سرزمین امام عصر(عج) و سرزمین قرآن، مردانگی و ایستادگی است، ایران سرزمین پربرکتی است که دشمنان قادر نیستند آن را به شکست بکشانند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تأکید کرد: علیرغم میل آمریکا، ارتباط، تجارت و صادرات خود را با جهان توسعه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در شرایطی که آمریکا می‌خواست نتوانیم بودجه متعادل و سالمی به مجلس ارایه کنیم در 25 آذر دولت بودجه سال آینده را تقدیم مجلس خواهد کرد، گفت: در این بودجه 433 هزار میلیارد تومان اعتبار برای بودجه عمومی سال آینده پیش‌بینی شده که با همت و ایثار ملت و وحدت دولت و مردم و تلاش نمایندگان امیدواریم این بودجه مصوب و اجرا شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده نرخ کالاهای اساسی مردم را با قیمت مناسب تضمین می‌کنیم، اظهار داشت: دولت به دنبال کمک به حقوق‌ بگیران است و در این راستا حقوق همه حقوق بگیران و بازنشستگان 20 درصد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: دولت برای اشتغال مردم و حرکت تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات در سراسر کشور تلاش می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه در سال آینده شاهد تحول بسیار خوبی در بخش مسکن خواهیم بود تا نگرانی‌های مردم برای مسکن‌دار شدن خانه اولی‌ها و ترمیم بافت فرسوده برطرف شود، افزود: دولت به دنبال مبارزه با فقر مطلق است.

وی با بیان اینکه به تمام وعده‌هایی که در انتخابات به ملت ایران داده شده عمل خواهم کرد، گفت: هرگز از وعده خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم، البته شرایط ما، شرایطی است که باید هماهنگی، وحدت، همکاری و انسجام بیش از گذشته در میان ملت باشد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مطمئناً با انسجام از مشکلات عبور خواهیم کرد، اظهار داشت: کشور در بحران نیست و در بحران نخواهد بود؛ ابر تورم و ابر بیکاری ما را تهدید نمی‌کند اما عده‌ای نادانسته این سخنان را در رسانه‌ها و مطبوعات بیان می‌کنند. ما باید دست به دست هم دهیم تا از مشکلات عبور کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که مردم می‌دانند در ماه‌های گذشته قدم‌های خوبی برداشته شد و مقداری از فشاری که بر دوش مردم بود، کاهش پیدا کرد. البته باید در راستای کاهش فشارها بر مردم تلاش بیشتری انجام شود و امید و تلاش ما این است که روند صعودی تورمی را که در ماه‌های گذشته مردم را آزار داد، کاهش دهیم و در برابر دشمنان به پیروزی نهایی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان در خصوص مشکل کم‌آبی استان، گفت: باید توجه کنیم که کشور ما در معضل کم‌آبی قرار دارد و مشکل آب در تمام استان‌ها به نحوی وجود دارد که البته در استان سمنان به لحاظ کویری بودن بیشتر است.

وی با بیان اینکه مسأله آب مهمترین موضوع کشور و این استان بشمار می‌رود و یک مسأله عمومی ملی است که باید برای حل آن برنامه‌ریزی و فکر کنیم، گفت: نیاز داریم که آب را از حاشیه به مرکز کشور بیاوریم تا بتوانیم بخشی از نیازها را برطرف کنیم، ‌البته نخواهیم گذاشت محیط زیست در دیگر استان‌ها به خطر افتاده و مردم دچار مشکل شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در جلسات متعدد با حضور وزرا و مسئولان محیط زیست حل مسأله آب استان سمنان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: مشکلات انتقال آب از شمال ایران به استان سمنان از نظر دولت حل شده است و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده تا مردم این استان از آب مورد نیاز برای آشامیدن و صنعت برخوردار باشند و در عین حال هیچ خطری از لحاظ محیط زیست و برای استان‌های دیگر هم بوجود نیاید.

وی اظهار داشت: دولت آمادگی دارد مجوزهای لازم را برای سرمایه‌گذاران در این راستا در مدت کوتاهی به انجام برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه شاهرود شهرستان مهم و زرخیز استان سمنان است، افزود: شاهرود و دامغان دو شهرستان این استان هستند که در مسیر صادرات محصولات کشاورزی قرار دارد؛ همچنین دیگر شهرهای این استان مانند سمنان و گرمسار نیز برای صادرات توانمندی‌های خوبی دارند و استان آمادگی کافی برای صادرات را دارد.

وی افزود: خوشحالم در طول 5 سال گذشته صادرات محصولات غذایی از شاهرود به 4 برابر افزایش یافته و از 7 میلیارد دلار به 30 میلیارد دلار رسیده که این بدان معنا است که این استان آمادگی لازم برای صادرات مواد معدنی و غذایی را دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شاهرود محصولات بسیار خوبی مانند انگور و زردآلو دارد و می‌تواند محصولات مختلف غذایی را به کشورهای دیگر صادر کند، اظهار داشت: این امکان به دلیل اینکه فرودگاه شاهرود یک فرودگاه محلی بود، مشکلاتی داشت و امروز اعلام می‌کنم که از فردا فرودگاه شاهرود، فرودگاهی بین‌المللی است.

وی اظهار داشت: تمام مقدمات این کار در کمیسیون‌های دولت بررسی و به تصویب هیأت وزیران رسیده و وزارت راه و شهرسازی باید به سرعت این مصوبه را عملیاتی کند، چرا که این حق مردم شاهرود است که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان محصولات خود را به کشورهای هدف صادر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه در مجموع اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در راستای توسعه استان برداشته شده، خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 97 درصد روستاهای استان دارای نعمت گاز هستند و گازرسانی به روستاهای باقیمانده انجام خواهد شد.

وی افزود: گازرسانی در استان سمنان در آغاز دولت یازدهم 68 درصد بوده و در پایان دولت به بیش از 90 درصد روستاها خواهد رسید.

رئیس جمهور با اشاره به استعدادهای خوب کشاورزی در استان سمنان، گفت: دولت حمایت‌های لازم برای مدرن کردن سیستم آبیاری و توسعه کشت گلخانه‌ای را انجام می‌دهد و در این راستا صدها پروژه و طرح کوچک و بزرگ در جریان این سفر افتتاح خواهد شد و در بخش کشاورزی، 434 طرح با اعتبار 319 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید قدردان کشاورزان کشور بوده و دست آنها را ببوسیم، اظهار داشت: خوشحالیم که امسال قیمت گندم را کیلویی 16 هزار ریال اعلام کرده و این در حالی است که قیمت گندم در آغاز دولت کیلویی 4 هزار ریال بود و امروز با افزایش 4 برابری قیمت، محصول گندم نیز چند برابر شده و این تلاشی برای زندگی آرام کشاورزان از سوی دولت است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ضمن ابراز امیدواری از اینکه امسال هم در تولید گندم خودکفا باشیم، گفت: این افتخاری برای دولت و ملت است که 4 سال پیاپی توانستیم در گندم خودکفا باشیم.

وی با بیان اینکه از آغاز انقلاب تا سال 9۲، 16 هزار و 200 هکتار در استان تحت آبیاری مدرن قرار گرفته، افزود: از سال 92 تا کنون 16 هزار و 700 هکتار از اراضی استان تحت آبیاری مدرن قرار گرفته که این بیش از همه آن چیزی است که در سال‌های قبل صورت گرفته و این به معنای حرکت استان در مسیر توسعه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در 5 سال گذشته تلاش فراوانی برای روستاییان انجام داده، افزود: امروز هیچ روستای بالای 20 خانوار وجود ندارد که در آن برق و آب آشامیدنی نباشد، ضمن اینکه در بیشتر روستاها گازرسانی انجام شده و شبکه‌های ارتباطی و اینترنت وجود دارد و روستاییان محصولات خود را از طریق آن به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته روابط تجاری و مالی مردم و ارتباطات آنها بیشتر و بهتر شده، گفت: دولت و مردم توانسته‌اند تا امروز در کنار هم گام‌های خوبی را بردارند و تا پایان علیرغم میل دشمنان، گام‌های بلندی برخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه در سفر گذشته به استان سمنان بیش از 900 میلیارد تومان طرح و پروژه به مردم وعده داده شد که قرار بود تا پایان سال 96 به اتمام برسد، افزود: البته ما از قولی که به مردم دادیم عقب هستیم و به استاندار و سایر مسئولان گفته‌ام که باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

وی افزود: در سفر گذشته 71 طرح و پروژه با اعتبار 948 میلیارد تومان به مردم وعده داده شد که از این مبلغ 593 میلیارد تومان پرداخت و 493 میلیارد آن باقی مانده که این اعتبارات به استان پرداخت خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین خاطر نشان کرد: برای این سفر 78 طرح و پروژه با اعتبار 1466 میلیارد تومان برای سال‌های پیش‌رو در نظر گرفته شده که این طرح‌ها در شورای اداری اعلام خواهد شد و باید مسئولان استان و نمایندگان، اجرای این طرح‌ها را دنبال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha