سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری

حوزه/معاونت پژوهش حوزه های علمیه، در هفته پژوهش نمایشگاه آثار مراکز را برپا می کند و این نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته دارای تفاوتی مهم است و آن موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری، پیش ازظهر امروز با اشاره به نشست نمایندگان مراکز علمی و پژوهشی حوزه علمیه که در سالن اجتماعات انجمن های علمیه درقم برگزار شد، گفت: 8 ماه پیش دبیرخانه انجمن‌های علمی با 12مرکز آموزشی پژوهشی دینی و حوزوی مانند المصطفی العالمیه، مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، پژوهشگاه حوزه ودانشگاه، امام صادق(ع) و...  برای ارائه، معرفی آثار برتر و منتخب در عرصه علوم انسانی اسلامی در کتاب و سامانه ای واحد، وارد گفت و گو و همکاری شده است.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی اضافه کرد: تاکنون این مراکز، اطلاعات حدود 7هزار کتاب، 15هزار مقاله و 5 هزار نشست تخصصی، اطلاعات نویسنده، مدرک تحصیلی، رتبه علمی و آثار را به این دبیرخانه ارسال کرده اند.

وی افزود: دبیرخانه هم بعد از گرفتن این اطلاعات، آن را در 17رشته و تحت عنوان« کتاب شناخت آثار منتخب دانش آموختگان حوزه و دانشگاه در عرصه علوم انسانی - اسلامی » در  30 هزار صفحه و 50 مجلد تنظیم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری گفت: این کتاب الان تدوین و آماده شده و مراحل پایانی خود را می گذراند و در آینده نزدیک با حضور بزرگان، مسئولین نظام و مدیر حوزه های علمیه رونمایی می شود.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی افزود: این آثار و کتابهای منتخب علاوه بر ارائه در کتاب شناخت در سامانه الکترونیک گفتمان علمی انقلاب و در قالب نرم افزار هم ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف این چنین برنامه ای از سوی دبیرخانه انجمن های علمی حوزه ابرازداشت: معرفی روش مند اثر، مولف و پژوهشگاه، نقد علمی و روش مند آثار و تکمیل آنها، ترویج آخرین یافته های علمی دربین اهل علم و زمینه سازی برای تعامل مستمر و هدفمند مراکز و شخصیت های علمی از جمله این اهداف است.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری ادامه داد: معتقدیم در حوزه پژوهشگاه و آثار زیاد است اما تا الان به جامعه علمی معرفی نشده  و کسی شناخت ندارد، این آثار به وسیله کتاب شناخت معرفی می شوند.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی افزود: برکات نشر کتاب شناخت، گفتمان سازی، نقد، ترویج روش مند آثار و زمینه سازی برای تعامل علمی مراکز علمی است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی سامانه الکترونیک الکترونیک گفتمان علمی انقلاب، کتاب شناخت در قالب نشست های علمی، ترجمه معرفی به مراکز دانشگاهی، علمی و پژوهشی حوزوی معرفی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری گفت: کتاب شناخت از بخش هایی مانند کتب برتر، مقالات علمی پژوهشی، کرسی ها آزاد اندیشی و نظریه پردازی، تولید آثار به زبان خارجی و نرم افزارها در چند مجلد، کتاب دانش نامه، بخش معرفی نویسندگان و...  تشکیل شده است.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه با اشاره به برگزاری نمایشگاه در هفته پژوهش گفت:  معاونت پژوهش حوزه های علمیه، در هفته پژوهش نمایشگاه آثار مراکز را برپا می کند و این نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته دارای تفاوتی مهم است و آن  موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی اظهارداشت: نمایشگاه از بخش هایی مانند معرفی آثار، بخش دوم آثار علمی حوزوی در بخش انقلاب اسلامی و بخش دستاوردهای حوزه درعرصه علوم انسانی-اسلامی تشکیل شده و 4هزار کتاب در 17 رشته تخصصی در آن ارائه خواهد شد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha