جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما

حوزه/حجت‌الاسلام عرفاتی گفت: در شبکه قرآن و معارف سیما برای تولید برنامه‌های معرفت افزایی و تشویقی در راستای اقامه نماز کمر همت بسته‌ایم.

حجت‌الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما به مناسبت بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به ابعاد مختلف خصوص نقش برگزاری این‌گونه اجلاس‌ها در اقامه و گسترش فرهنگ نماز، نقش رسانه در جایگاه گسترش فرهنگ نماز در جامعه و مهم‌ترین آسیب‌هایی که امروز جایگاه رفیع نماز و مسجد را تهدید می‌کند پرداخته که حاصل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

با توجه به برگزاری اجلاس سراسری نماز طبق برنامه هرساله از سوی ستاد اقامه نماز کشور، نظر شما در خصوص نقش برگزاری این‌گونه اجلاس‌ها در اقامه و گسترش فرهنگ نماز چیست؟

اهتمام به نماز و اقامه آن از وظایف حاکمان الهی است و هر کار مؤثری در این زمینه طبق آیه 41 سوره حج از وظایف مسئولین نظام اسلامی است که فرمود «الَّذِینَ آن مَّکنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ» که آن شاءالله برگزاری اجلاس سراسری نماز در راستای تمکین از این کریمه شرفیه باشد.

نقش رسانه در جایگاه گسترش فرهنگ نماز چیست؟

در شبکه قرآن و معارف سیما برای تولید برنامه‌های معرفت افزایی و تشویقی در راستای اقامه نماز کمر همت بسته‌ایم و یکی از برنامه‌های ثابت برنامه ایستگاه نیایش است البته برنامه‌های اذان گاهی وبیان احکام و قرائت‌های مرتبط نیز در این راستا هست.

مهم‌ترین آسیب‌هایی که امروز جایگاه رفیع نماز و مسجد را تهدید می‌کند چه می‌تواند باشد؟

مهم‌ترین آسیب که امروز جایگاه نماز را تهدید می‌کند عمل مغایر ما متولیان و نمازگزاران است طبق موعظه کریمه 77 سوره حج که فرمودند «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا ارْکَعُوا وَ اسْجُدُوا وَ اعْبُدُوا رَبَّکُمْ وَ افْعَلُوا الْخَیرَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» همراه نماز کار خیر و خوب انجام دهید تا رستگار شوید.

سخن آخر

 از جهت وظیفه طلبگی توجه دوستان عزیز را به این کریمه شریفه جلب می‌کنم «وَأْمُرْ أَهْلَک بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَیهَا ۖ لَا نَسْأَلُک رِزْقًا ۖ نَحْنُ نَرْزُقُک ۗ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَیٰ» ارتباط معنوی و حاکمیت نماز در خانواده همراه با شکیبایی باعث استحکام آن می‌شود نماز که حاکم شود طهارت و پاکیزگی هم وجود خواهد داشت نماز که باشد اخلاق و احترام مقابل وجود خواهد داشت نماز که باشد نحن نرزقک را به همراه دارد رزق و روزی پاک و پاکیزه که حتماً دغدغه‌ها را کم و کمتر خواهد کرد پس ریشه همه این آثار خوب در اقامه نماز ختم کنم. حضرت امیر(ع) هم فرمودند «وَاللهَ اللهَ فِی الصَّلاَةِ، فَإِنَّهَا عَمُودُ دِینِکُمْ».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha