جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه ستاد نماز جمعه بازوان توانمند امام‌جمعه‌اند گفت: نماز جمعه دولتی نبوده بلکه مشارکتی است و با خیرات همین افراد نمازگزار اداره می‌شود، از این رو هیچ‌گونه اعتباری برای برگزاری آن از هیچ ارگان دولتی دریافت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار رئیس و اعضای جدید ستاد نماز جمعه بجنورد، اظهار داشت: ستاد نماز جمعه با همکاری دستگاه‌های فرهنگی  اهداف و آرمان های امام، شهدا، انقلاب و منویات مقام معظم رهبری را به فعلیت برساند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه درصد حضور نمازگزاران در نماز جمعه نسبت به جمعیت شهر کم است، افزود: ستاد نماز جمعه می‌تواند با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و مسابقات مختلف و در نظر گرفتن تشویق و جوایز اشتیاق نوجوانان و جوانان را برای حضور در نماز جمعه بیفزاید.

وی با بیان اینکه نماز جمعه دو رسالت دارد، خاطرنشان کرد: اولین رسالت آن عبادت و بالا بردن فرهنگ، معنویت و تقوا در جامعه است و دومین رسالت آن بالا بردن شعور و آگاهی سیاسی و اجتماعی مردم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به این‌که در دوران طاغوت نماز جمعه فرمایشی بود و توجهی به برگزاری آن نمی‌شد، افزود: مشروعیت نماز جمعه در مشروعیت نظام اسلامی است که در رأس آن ولی‌فقیه عادل و فقیه قرار دارد.

وی در ادامه افزود: برگزاری و امامت نماز جمعه بر عهده ولی‌فقیه است و چون ایشان نمی‌تواند در یک‌زمان در شهرهای مختلف نماز جمعه برگزار کند، نمایندگانی به‌عنوان امام‌جمعه در شهرها منصوب می‌کند تا این سنگر مستحکم و پابرجا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نماز جمعه طبق آیه «يَـأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِذَا نُودِىَ لِلصَّلَوةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَ‌ذَرُوا الْبَيْعَ ذَ‌لِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ» مصداق خیر دنیا و آخرت است.

وی همچنین بیان کرد: همان‌گونه که امام(ره) فرمودند نماز جمعه در رأس امور است و این جایگاه باید جامعه دینی را در همه زمینه‌ها سیاست دهی کند و غفلت‌ها و جهل‌ها را از جامعه بزداید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان این‌که امام‌جمعه به‌تنهایی نمی‌تواند نماز جمعه را باشکوه کند، افزود: باید افرادی متدین و متعهد در کنار امام‌جمعه باشند و او را یاری کنند تا مصلای نماز جمعه هر هفته شاهد برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این نماز باشد.

وی خطاب به اعضای جدید ستاد نماز جمعه بجنورد گفت: نماز جمعه از لحظه ورود نمازگزار به خیابان آغاز می‌شود و در لحظه ورود او به منزلش پایان می‌یابد، از این رو باید ستاد نماز جمعه ضمن رعایت قانون و امنیت و همچنین در نظر گرفتن کرامت آن‌ها، تسهیلات ممکن برای حضور بهتر و باشکوه‌تر نمازگزاران را در طول این مسیر در نظر بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان تأکید کرد: نماز جمعه دولتی نبوده بلکه مشارکتی است و با خیرات همین افراد نمازگزار اداره می‌شود، از این رو هیچ‌گونه اعتباری برای برگزاری آن از هیچ ارگان دولتی دریافت نمی‌شود، اما بحمدلله تاکنون این سنگر خالی نشده و باشکوه‌تر از گذشته در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha