پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی اشاره کردند و آن را رخنه‌ای جبران ناپذیر در حوزه‌های علمیه و جهان اسلام دانستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی اشاره کردند و آن را رخنه ای جبران ناپذیر در حوزه های علمیه و جهان اسلام دانستند و گفتند: آیت الله شاهرودی دارای علم، آگاهی و اهل مدارا بود و برای گسترش پیوند های وحدت میان همگی تلاش کرد.

 

سید فضل الله: درگذشت آیت الله شاهرودی رخنه ای جبران ناپذیر در حوزه علمیه و جهان اسلامی بوجود آورد

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت گفت: دشمن صهیونیستی از طریق هواپیما های نظامی و بمباران توهمی خود در جنوب لبنان و بقاع می‌خواهد لبنانی ها را بترساند، لذا ما خواستار وحدت داخلی در مقابله با دشمن صهیونیستی هستیم.

وی در خصوص تجاوز چند روز گذشته به سوریه را محکوم کرد و گفت: کشور های عربی نباید به آسانی از کنار این مسئله عبور کنند و باید بدانند که حمله به پایتخت یک کشور عربی زمینه را برای حمله با سایر کشور ها فراهم می کند.

امام جمعه بیروت درگذشت آیت الله سید محمود شاهرودی را رخنه ای جبران ناپذیر در حوزه های علمیه و جهان اسلام دانست و گفت: آیت الله شاهرودی دارای علم، آگاهی و اهل مدارا بود و برای گسترش پیوندهای وحدت میان همگی و دوری از آنچه موجب ایجاد مشکلات و بحران ها می شود، تلاش کرد.

وی افزود: ما از خداوند متعال می‌خواهیم این عالم جلیل را مورد رحمت قرار داده و به امت صبر و آرامش عطا فرماید و این خسارت را با علمایی که امانت اسلام اصیل را به دوش می کشند، جبران کند.

 

شیخ یاسین ملت فلسطین را به وحدت همه جانبه و دلسوزی برای مسئله فلسطین دعوت کرد

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه پیروزی محور مقاومت در منطقه و ایجاد ثبات در آن را تبریک گفت و اشاره کرد: مقاومت تعدادی از کشورها را مجبور کرد که به آغوش سوریه بازگردند.

وی از ملت فلسطین خواست وحدت همه جانبه خود را حفظ کنند و در این شرایط دلسوز مسئله فلسطین باشند.

 

شیخ خطیب تجاوز اسرائیل به سوریه و لبنان را محکوم کرد

 شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تجاوز دشمن اسرائیلی به سوریه و تعرض به حاکمیت لبنان را محکوم کرد و گفت: این تجاوز نشانگر خودکامگی رژیم صهیونیستی را نشان می دهد که تنها با تقویت و پیشرفت مقاومت می توان جلوی آن را گرفت.

شیخ خطیب بازگشت کشور های عربی به سوریه را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این بازگشت موجب همبستگی و اتحاد کشور های عربی در مقابل دشمن اسرائیلی شود و منافع عربی و اسلامی را محقق سازد.

 

شیخ قبلان: وقت آشتی سیاسی میان کشور های عربی و اسلامی به ویژه ایران و عربستان رسیده است

شیخ احمد قبلان مفتی جعفری لبنان در خطبه نماز جمعه حملات اسرائیل به سوریه و لبنان را محکوم کرد و گفت: این تجاوز نزدیک بود به یک فاجعه انسانی بی سابقه تبدیل شود، لذا از حکومت لبنان می خواهیم که ارتش را مجهز کند تا مانع حمله هوایی اسرائیل به لبنان شود.

وی با اشاره به نقش مقاومت و اهمیت آن، تاکید کرد: اگر مقاومت نبود اسمی از لبنان باقی نمی ماند.

شیخ قبلان تصریح کرد: در سال 2018 میلادی شاهد ویرانی کشور ها و جنگ های منطقه ای و بین المللی بودیم و اکنون وقت آن رسیده که بازی خون در یمن، سوریه، لیبی و عراق پایان یابد و آشتی سیاسی میان کشور های عربی و اسلامی به ویژه ایران و عربستان برقرار شود و دشمنی ها و کینه توزی ها کنار گذاشته شود.

وی افزود: وقت آن رسیده است که تکیه بر سیاست های آمریکا که به دنبال صلح و آرامش نیست، متوقف شود و مسلمانان و اعراب بدانند که جنگ بیشتر موجب خسارت و هزینه بیشتری می شود.

 

شیخ حبلی تجاوز اسرائیل به خاک سوریه و خطوط هوایی لبنان را محکوم کرد

شیخ صهیب حبلی از روحانیون اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه تجاوز اخیر دشمن اسرائیلی به خاک سوریه و تعرض به خطوط هوایی لبنان را محکوم کرد و گفت: چرا شورای امنیت و جامعه بین الملل در قبال تجاوز های آشکار اسرائیل به حاکمیت لبنان ساکت نشسته است.

وی نسبت به تأخیر و ناکامی در تشکیل دولت ابراز تأسف کرد  و گفت: مسئولین حجم سختی ها را درک نمی‌کنند و در کشور های جهان به سفر مشغول هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha