جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید علی عبداللطیف فضل الله

حوزه/سید علی عبد اللطیف فضل الله گفت: آیت الله شاهرودی یکی از پیشگامان عرصه روشنگری است که امام خمینی، آیت الله سید محمد باقر صدر و علمای دیگر راه آن را ترسیم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی عبد اللطیف فضل الله رئیس نشست فکر عاملی در مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی که در منطقه "عیناثا" در لبنان، با حضور شخصیت های علمایی، اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، گفت: آیت الله شاهرودی یکی از پیشگامان عرصه روشنگری است که امام خمینی، آیت الله سید محمد باقر صدر، آیت الله سید محمد حسین فضل الله و علمای دیگر ترسیم کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله شاهرودی دارای اندیشه ای باز و مخالف جمود و بی تحرکی بود، گفت: وی دارای یک شیوه نوآورانه ای بود که احاطه به نص را با قدرت تشخیص واقعیت ربط می داد.

سید فضل الله به الهام گیری از فرهنگ روشنگری در جهت ایجاد خطابه دینی معاصر که تعصبات مذهبی را کنار بزند و اجتهاد در دین را راه اندازی کند، دعوت کرد و گفت: ما نیازمند ناکام گذاشتن پروژه های بزرگ از طریق ارائه چهره حقیقی اسلام که به دور از کشتار، تروریسم و تکفیر است، هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha