پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عکس کتابخانه

حوزه/ مدیر کتابخانه امام صادق (ع) از عضویت ۱۲ هزار عضو در سطوح مختلف دانشگاهی و حوزوی در این کتابخانه خبر داد.

کاظم زمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: کتابخانه امام صادق (ع) یکی از مراکز کم نظیر در سطح کشور است که در سال 1386 و با عنایت مرحوم آیت الله باریک بین برای استفاده طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین تاسیس شد.

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) بیان کرد: کتابخانه امام صادق (ع) کتابخانه ای تخصصی در حوزه علوم اسلامی و انسانی است و در حال حاضر  12 هزار نفر از حوزویان و دانشگاهیان در این کتابخانه عضویت دارند.

وجود 70 هزار جلد کتاب ومنبع علمی ،پژوهشی

زمانی خاطرنشان کرد: منابع موجود در کتابخانه و به طور عمده منابع چاپی با موضوعات علوم انسانی و علوم حوزوی است و در حال حاضر بیش از 70 هزار جلد کتاب در این دو رشته علمی در کتابخانه موجود می باشد.

وی اظهار کرد: کتابخانه دارای بیش از 6 هزار جلد کتاب خطی و سنگی است و علاوه بر این، بخش قابل توجهی از نشریات تخصصی و پژوهشی مراکز علمی و آموزشی قبل و بعد از انقلاب اسلامی به صورت نظام مند در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد.

ارائه خدمات به مراجعین

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) ادامه داد: با توجه به نیاز مراجعه کنندگان اعم از دانشجویان، طلاب و اساتید، خدمات متنوعی در بخش های مختلف همچون بخش کتب امانی، منابع دیجیتالی، نرم افزارهای پژوهشی، بانک اطلاعات و رایانه، خدمات چاپ و تکثیر، سالن مطالعه در دو بخش خواهران و برادران، مشاوره دانشجویان تحصیلات تکمیلی و طلاب سطوح عالی و ترمیم کتب خطی در این کتابخانه ارائه می شود.

زمانی عنوان کرد: در بخش منابع دیجیتالی کتابخانه با عضویت در بانک های اطلاعاتی و تهیه نرم افزارهای مرتبط، خدمات گسترده ای به اعضا و مراجعه گکنندگان ارائه می شود. بخش نرم افزارهای پژوهشی یکی از به روزترین بخش های کتابخانه است ومی توانیم ادعا کنیم که تعداد زیادی از نرم افزارهای تولید شده در حوزه علوم اسلامی و انسانی در این کتابخانه وجود دارد.

وی اظهار کرد: غنای کتابخانه از لحاظ منابع موجود باعث حضور محققانی از استان های همجوار مثل گیلان، البرز و ... برای تدوین پایان نامه شده است.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha