جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشن تلبس سفیران هدایت حضرت ابوالفضل ماهان

حوزه/ مراسم عمامه گذاری در سفیران هدایت حضرت ابوالفضل ماهان برگزار شد و در طی آن شش نفر از طلاب این مدرسه به دست رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمان معمم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت ماهان برگزار شد و طی آن شش نفر از طلاب این مدرسه به دست آیت الله سید یحیی جعفری، رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمان معمم شدند و پس از آن سوگند نامه را قرائت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین اللهوردی مدیر حوزه علمیه کرمان نیز در این مراسم، علما را راهنمای جامعه دانست و گفت: عالم علاوه بر اینکه همانند عابدان با خدا ارتباط عمیق دارد، راه ارتباط با خدا را هم به مردم نشان می‌دهد.

وی در ادامه به نقش روحانیت و مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران محصول سرمایه معنوی و اجتماعی روحانیت است. عملکرد خوب روحانیت در تاریخ باعث شد تا مردم به آنها اعتماد کنند و رژیم طاغوت را سرنگون کنند و انقلاب را به پیروزی برسانند و امروز میبینم این انقلاب مورد توجه آزادی خواهان و عدالت جویان جهان است.

مدیر حوزه علمیه کرمان افزود: باید بدانیم که اگر به وظیفه سنگین خود عمل نکنیم این سرمایه را از دست میدهیم. اگر روحانیت ارتباطش با مردم قطع شود به وظیفه خود عمل نکرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: ما باید از ارتباط چهارده معصوم با غلامان و کنیزان خود درس بگیریم. یکی از این الگوها که در ارتباط حضرت زهرا (س) با فضه کنیز خود است. به قول آیت الله جوادی آملی فضه مس بود که در اثر حشر با صدیقه کبری(س) فضه شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha