پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفر دانشجویان عراقی به خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام فاطمی کیا، با اشاره به سفر جمعی از جوانان و دانشجویان فعال عراقی به خوزستان، گفت: این افراد متشکل از دانشجویان و فعالان فرهنگی عراقی بودند که برای الگوبرداری از ابعاد مختلف فعالیت‌های علمی، فرهنگی و جهادی جمهوری اسلامی، به اهواز سفر کردند.

حجت‌الاسلام محمدامین فاطمی کیا، مسئول امور بین‌الملل مرکز فرهنگی عصر ظهور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به حضور جمعی از جوانان و دانشجویان فعال عراق در خوزستان، اظهارداشت: این جوانان برای الگوبرداری از ابعاد مختلف فعالیت‌های علمی، فرهنگی و جهادی جمهوری اسلامی، در سفری شش روزه به ایران سفر کردند.

وی با بیان اینکه سی نفر از جوانان و دانشجویان فعال عراقی در این سفر حاضر بودند، گفت: کلیه این افراد به میزبانی معاونت امور بین‌الملل مرکز فرهنگی جهادی عصر ظهور اهواز، در دوره‌های آموزشی متنوعی شرکت کردند.

حجت‌الاسلام فاطمی کیا، تصریح کرد: دوره آموزشی جنگ نرم و مهارت‌های رسانه‌ای ویژه‌ی این دانشجویان عراقی همراه با تدریس به زبان عربی توسط شبکه‌ رسانه‌ای صف، وابسته به مرکز عصر ظهور اهواز تشکیل شد.

وی با اشاره به دیدار جوانان عراقی با برخی از شخصیت‌های مطرح حوزوی و فرهنگی استان خوزستان، گفت: روابط عمومی مرکز عصر ظهور برای این فعالان فرهنگی عراق، دیدارهایی با ائمه موقت جمعه اهواز یعنی حجج اسلام و المسلمین حیدری و حاجتی و همچنین  بازدید از دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و دیدار با دکتر ناصر سودانی ترتیب داد.

مسئول امور بین‌الملل مرکز فرهنگی عصر ظهور، ادامه داد: این فعالان فرهنگی کشور عراق، با بازدید از مدارس سرای حکمت، از روش‌های نوین در عرصه‌ آموزش و تربیت نوجوانان مطلع شدند.

حجت‌الاسلام فاطمی کیا، در پایان با بیان اینکه هدف از سفر دانشجویان دغدغه‌مند عراقی به ایران، صرفاً محدود به آموزش‌های فرهنگی نبود، اظهارداشت: این دانشجویان در بازدید از شرکت‌های پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) و صنایع فولاد خوزستان راهکارهایی برای رسیدن به خودکفایی و مقابله با تحریم‌ها را از مهندسان و دانشمندان ایرانی آموختند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha