چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در یادواره شهدای روحانیت و تبلیغ استان کرمان به زمینه سازی های داخلی و خارجی فتنه سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: فتنه ۹۸ تلاقی خواست معارض داخلی و جریان غرب گرای داخلی با دشمن در مسئله ضرورت سازی مشروعیت عقب نشینی است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، در یادواره شهدای روحانیت و تبلیغات استان کرمان به برنامه آمریکا برای براندازی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا در برنامه ریزی های بلند مدت خود از ابتدای سال دو هزار به دنبال رسیدن به شش هدف در بیست و پنج سال بوده است تا بتواند قدرت هژمونی خود را بر جهان تحمیل کند. که یکی از مهمترین این اهداف رام کردن کشور های مستقلی چون جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: تا به امروز ۱۹ سال گذشته و در طول این سال‌ها سه رئیس جمهور در آمریکا به قدرت دست یافته‌اند. اولین آن جورج بوش بود که استراتژی نظامی را علیه ایران و غرب آسیا داشت. او در این مساله به دنبال دولت سازی، نهاد سازی، ایجاد پایگاه و مهار قدرت ایران بود که البته در تحقق اهدافش ناموفق بود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به اهداف اوباما در مقابله با ایران اشاره کرد و بیان داشت: دومین رئیس جمهور، اوباما بود که در دوره او، دولتی در ایران بر سر کار آمد که اعتقاد به تعامل با آمریکا داشت. اوباما به دنبال نابودی قدرت هسته‌ای، قدرت منطقه‌ای ایران و نفوذ در مسئولین و‌ مردم کشور ما بود. باید بگوییم اوباما در برخی اهدافش همچون هسته‌ای و در برخی جاها نفوذ موفق بود. البته او‌ در گام بعدی به دنبال از بین بردن قدرت دفاعی و موشکی ما بود که عمر دولتش به سر رسید.

وی ادامه داد: بعد از آن نوبت به ترامپ رسید. از نظر ترامپ عناصر قدرت ایران در چهار چیز است که اگر بتوانند این‌ها را نابود کنند، انقلاب اسلامی از بین می‌رود. او اولین عنصر قدرت ایران را انسجام ملی می‌داند؛ که درست هم می‌داند. این انسجام ملی در خیلی از کشورهای دیگر وجود ندارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: دومین قدرت ایران از منظر ترامپ قدرت منطقه‌ای، عمق استراتژیک و ‌نفوذ معنوی ایران در کشورهای منطقه خاورمیانه است که درواقع این مساله از قدرت دفاعی ما هم با اهمیت تر است.‌

وی، سومین و چهارمین عناصر قدرت ایران از منظر ترامپ را قدرت دفاعی و انرژی دانست و گفت: سومین رکن قدرت انقلاب ایران قدرت دفاعی است. آن‌ها از قدرت دفاعی ما خبر دارند و ‌از آن می‌ترسند‌.ترامپ چهارمین مولفه را انرژی می‌داند. آن‌ها به دنبال به صفر رساندن درآمد ایران از طریق نفت و گاز هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به نقش نفوذی ها و فریب خوردگان داخلی اشاره کرد و بیان داشت: سؤال این است که آیا دشمن بدون ارتباط با داخل می‌تواند خواسته‌هاش را عملیاتی کند؟ مطمئنا خیر. جنگ چه سختش و چه نرمش منشا خارجی دارد و در مقابل فتنه چه سختش و چه نرمش منشا داخلی دارد و مساله این است که فتنه ها قابل تکرار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در طول این چهار دهه در آخر هر دهه فتنه‌های سختی داشتیم که مقدمه آن‌ها فتنه‌های نرمی بودند. قائله کوی دانشگاه و فتنه ۸۸ همگی فتنه‌های سختی بودند که البته با حضور مردم و‌ تدبیر رهبری خنثی شدند. در آینده هم احتمال وجود فتنه‌های دیگر وجود دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا به فتنه سال آینده اشاره کرد و تصریح کرد: فتنه ۹۸ تلاقی خواست معارض داخلی و جریان غرب گرای داخلی با دشمن در مسئله ضرورت سازی مشروعیت عقب نشینی است‌. یعنی منافع داخل و خارج در یک نقطه تلاقی پیدا خواهند کرد که آن ایجاد زمینه ضرورت سازی تصنعی برای مشروعیت سازی عقب نشینی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: این تلاقی دو زمینه داخلی و خارجی می‌طلبد که زمینه خارجی آن فشار اقتصادی با تحریم، عملیت روانی، ایجاد فضا برای اغتشاشات داخلی و ائتلاف منطقه‌ای است.

وی به زمینه های داخلی در ایجاد فتنه ۹۸ اشاره کرد و گفت: زمینه داخلی آن یکی در مجلس است که می‌بینیم مجلس ما به دنبال بر طرف نمودن‌ خواست‌های رهبری و مردم نیست. زمینه دیگر آن دولت است. امروز برای برطرف کردن مشکلات جامغه میاز به روحیه انقلابی داریم که این دولت ندارد‌. این‌همه جمعیت مردم در بیست و دو بهمن پای کار آمدند و ایستادند؛ رهبری و ‌مردم پشتیبان دولتند؛ پس چرا دولت نمی‌تواند مشکلات را برطرف نماید؟

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی  افزود: سومین زمینه داخلی، جریان سکولار غرب گرا هستند که به دنبال ایجاد یک‌ضرورت سازی در جهت ایجاد زمینه مشروعیت عقب نشینی هستند. بدانید آنچه علی (ع) را در جنگ صفین خانه نشین کرد همین ضرورت سازی ساختگی بود که قرآن‌ها را بر سر نیزه‌ها کردند. آمدند و به علی (ع) گفتند ما با قرآن نمی‌جنگیم. تحمیل رای علی الولی از حوادث پر تکرار تاریخ بوده است.

وی افزود: دومین نقشه این جریان ترساندن مردم است. می‌گویند اگر تسلیم نشویم جنگ می‌شود. جنگ با چه کسی؟ آمریکا کشوری بدهکار است. مردمش به دنبال جنگ‌نیستند‌. ائتلافی در کار نیست‌. از طرف دیگر دست ما پر است.‌ آمریکا دربرابر قدرت ایران ریسک ‌نمی‌کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خاطر نشان کرد: سومین برنامه شرطی سازی مردم است.‌ روزی گفتند از انرژی هسته‌ای کوتاه بیایید معیشت حل می‌گردد. بعد گفتند زمان نیاز داریم‌ و ‌الان شاید بگویند ما باید برجام دوم ‌را قبول کنیم و قدرت دفاعی را از بین ببریم. ‌من به آن‌ها می‌گویم باید از دشمن ببرید. تا یعقوب نفس ‌را قربانی نکرد به یوسف نرسید. ما هم باید غرب را کنار بگذاریم تا به قدرت و‌ موفقیت برسیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha