پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم حفل العربی

حوزه/ مدرسه محمودیه کرمان در راستای تقویت مکالمه عربی طلاب اقدام به برگزاری مراسم جشن به زبان عربی کرد و طی آن علاوه بر ابتهال و پخش فیلم، چند تن از طلاب به این زبان سخنرانی کردند.

حجت الاسلام محمد آبادی معاون پژوهش مدرسه علمیه محمودیه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، در رابطه با برگزاری این مراسم گفت: مراسم حفل العربی جشنی است که در آن همه برنامهها به زبان عربی برگزار میشود. این جشن در ادامه برنامههای این مدرسه برای فراگیری مکالمه عربی توسط طلاب است که هدف از آن ایجاد رقابت و اعتماد به نفس طلاب در فراگیری زبان عربی است.

وی افزود: این مراسم دومین جشن عربی مدرسه بوده است که در طی آن علاوه بر ابتهال و پخش فیلم به زبان عربی، چند تن از طلاب به این زبان سخنرانی کردند. همچنین در این مراسم از چند نفر از دوستان خارجی متعلق به کشورهای فلسطین، سوریه، عراق، یمن و نیجریه دعوت به عمل آمده بود که از صحبتهای آنها استفاده شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه محمودیه کرمان به اهمیت آموزش زبان عربی به طلاب اشاره کرد و بیان داشت: امروزه در دنیا پذیرفته نیست که روحانیون و علمای اسلام نتوانند با مخاطب عربی خود ارتباط برقرار کنند زیرا که عربی زبان دین اسلام است و فرا گیری آن باعث بالا رفتن فهم و درک قرآن و احادیث میشود.

وی ادامه داد: به همین علت در مدرسه علمیه محمودیه آموزش مکالمه عربی به صورت جدی پیگیری شد و برای این منظور به برگزاری کلاسهای مکالمه عربی، پخش فیلمهای عربی و اردوی چهل روزه مشهد پرداخته و طلاب به صورت اختیاری در آن شرکت کردهاند. به لطف خدا برگزاری این دورهها با استقبال طلاب روبرو شده و به گفته خود آنها این مساله باعث بالا رفتن فهمشان از دروس شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هادی IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    4 0
    احسنت بر مدرسه محمودیه