پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ علی سلمان

حوزه/ دولت بحرین همچنان اصلاحات دروغین خود را به پیش می برد و دوره چهلم نشست حقوق بشر سازمان ملل با آنان تسامح می کند، این در حالی است که شهروندان شیعه به طور مستمر در معرض تبعیض مذهبی و آزار و اذیت قرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شورای بین المللی حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق بشر  ICSFT تاکید کرد دولت بحرین همچنان اصلاحات دروغین خود را به پیش می برد و دوره چهلم نشست حقوق بشر سازمان ملل با آنان تسامح می کند، این در حالی است که شهروندان شیعه به طور مستمر در معرض تبعیض مذهبی و آزار و اذیت قرار دارند.

این شورا در صفحه تویتر خود و در یک سری از توییت های  مرتبط با جلسه شورای حقوق بشر در مورد آزادی مذهب و عقیده، عنوان کرده است که باید برای سیاست های مصونیت نیروهای وابسته به دولت از محاکمه، تعصب ها و تبعیض های دینی و مذهبی از سوی دولت بحرین، حدی گذاشته شود.

این شورا خاطرنشان کرد که شهروندان شیعه بحرین در برابر تبعیض سیستماتیک قرار دارند و حق آنها برای عمل به اعتقادات و باورهایشان از سوی خاندان حاکم که مذهب دیگری دارند سرکوب می شود. همچنین نیروهای امنیتی روحانیون و رهبران شیعه را هدف قرار می دهند و این مورد در مراسم عزاداری محرم بیشتر به چشم می خورد.

در ادامه تویت های این شورا آمده است: بحرین و عربستان سعودی باید از ارائه داستان های جعلی و فریبکارانه  به شورای حقوق بشر خودداری کنند و روحانیون مذهبی شیعه که به طور خودسرانه بازداشت شده اند را آزاد کنند. آنان باید با تعصب مذهبی و عدم همزیستی مسالمت آمیز مذاهب مختلف در داخل کشورهایشان مقابله کنند، همچنین در ادامه امده است که آزار و اذیت های قضایی و سرکوب مسلمانان شیعه از امروز به بعد قابل گذشت نیست.

شورای بین المللی خاطرنشان ساخت که رهبران شیعه و چهره هایی همچون شیخ علی سلمان و حسن مشیمع مورد توهین قرار گرفته و به واسطه دستگاه قضایی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.  اذیت هایی همچون عدم ارائه خدمات پزشکی و اعمال تبعیض مذهبی علیه آنان.

لازم به ذکر است که دادگاه بحرین در تاریخ 24 اکتبر 2018 حکم تبرئه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و حسن سلطان و علی الاسود دو نماینده سابق پارلمان بحرین را به اتهام جاسوسی برای قطر لغو و آن ها را به حبس ابد محکوم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha