پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی برای بقای نسل انسان بسیار حیاتی است و نیز اینکه این وظیفه خاص گروه یا تیم ویژه ای نیست، بلکه هر کسی در حد خود در حفاظت از طبیعت و محیط زیست مسئول می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان امروز به مناسبت هفته درختکاری با جمعی از فعالان زیست محیطی استان کردستان دیدار و گفت وگو کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در این دیدار اظهار داشت: حفظ و پاسداشت از محیط و طبیعت یک وظیفه همگانی است که باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه بیان داشت: طبیعت و زندگی انسان به نوعی به هم گره خورده اند و این دو بدون همدیگر نمی توانند وجود داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه طبیعت و توجه به آن در اسلام به کرار مورد تاکید است، بیان داشت: حضرت علی علیه السلام درباره اهمیت ویژه طبیعت می فرمایند: «تقوا پیشه کنیددر حق بندگان و شهرها، که شما مسئول هستید؛ حتی از سرزمین ها و چهارپایان. انسان هرگز اجازه ندارد خود را رها و لجام گسیخته و آزاد در بهره برداری از طبیعت بداند و حق ندارد با آلوده کردن و ویران ساختن طبیعت، به آسایش برسد.»

این استاد حوزوی در ادامه تاکید کرد: همچنین در آیه 61 سوره هود خداوند متعال می فرمایند: «یَا قَوْمِ اعْبُدُواْ اللّهَ مَا لَکُم مِّنْ إِلَهٍ غَیْرُهُ هُوَ أَنشَأَکُم مِّنَ الأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُ/ او خدایی‌ست که شما را از زمین بیافرید و عمران آبادانیش را به شما واگذاشت.»

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در بخش دیگری از سخنان عنوان داشت: امروز همه باید بدانیم که حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی برای بقای نسل انسان بسیار حیاتی است و نیز اینکه این وظیفه خاص گروه یا تیم ویژه ای نیست، بلکه هر کسی در حد خود در حفاظت از طبیعت و محیط زیست مسئول می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: متاسفانه علیرغم واقف بودن مردم به اهمیت جنگل برای بقای نسل انسان، بازهم شاهد بی مهری های بزرگی در حق درختان و... هستیم و به عینه شاهد از بین بردن جنگل ها و جایگزین کردن آپارتمان و ویلا به جای آنها هستیم.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود عنوان کرد: نباید مسئله درخت و منابع طبیعی را به یک هفته محدود کنیم، بلکه باید تمام سال برای ما روز طبیعت و حفاظت از آن باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha