پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه بیجار گفت: برای رشد کمّی و کیفی مباحث علمی کشور ارتباط و تعامل حوزه و دانشگاه باید بیشتر از گذشته شود و در صورت تحقق این امر شاهد جهش علمی چشمگیری در کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، صبح امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور سنندج اظهار داشت: دانشجو و طلبه دو قطلب علمی کشور بوده و هستند و این دو مکمل بخش علمی کشور می باشند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: دستان بسیاری در کار بوده اند که این دو قشر را از هم جدا کنند، ولی خوشبختانه تاکنون این دسیسه های تفرقه افکنانه ناکام بوده است.

وی با اشاره به نیاز متقابل دانشجو و طلبه به همدیگر، اظهار کرد: ویژگی بارز و مشترک این دو قشر فرهیخته جامعه، بحث سرمایه علمی بودن آنها برای آینده است. دانشجو به نوعی خلا علمی کشور را پر می کند و طلبه نیز در حوزه دین و مذهب می تواند نقش آفرین باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: باید اذعان کرد که دانشگاه ها نسبت به حوزه های علمیه در مباحثی همانند پژوهش پیشرفت های بیشتری داشته اند ولی با این وجود در سالهای اخیر در بحث پژوهش کارهای بسیار مهمی در حوزه های علمیه صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، پژوهش را زیرساخت تمامی علوم دانست و گفت: در مسیر علم، پژوهش و تحقیق یک رکن غیرقابل انکار است و تمامی دستاوردهای علمی و عملی بشر بی شک با پژوهش و تحقیق میسر شده است.

حجت الاسلام معصوم خانی با تاکید بر ارتباط بیشتر دانشجویان با طلاب، اظهار داشت: برای رشد کمی و کیفی مباحث علمی کشور ارتباط و تعامل حوزه و دانشگاه باید بیشتر از پیش شود و در صورت تحقق این امر شاهد جهش علمی چشمگیری در کشور خواهیم بود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: از سوی دیگر تعامل این دو قشر علمی و فرهیخته کشور مانع بروز برخی از توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان می شود، زیرا همانگونه که خبر داریم این وحدت حوزه و دانشگاه بود که به صورت واحد در مقابل رژیم ستم شاهی صف آرایی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha