پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عزیزی

حوزه/مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در خصوص برنامه های روز بزرگداشت شهدا گفت: همایشی با حضور تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران در روز ۲۲ اسفند، در دفتر امام جمعه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام تقی عزیزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی 3500 جانباز و 230 آزاده داریم.

وی با بیان اینکه جانبازان بالای 70 درصد در فوت شهید محسوب می شوند، عنوان کرد: 38 جانباز بالای 79 درصد داشته ایم که سه نفر شهید شده اند و 35 جانباز دیگر همچنان در خدمتشان هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان داشت: باید در مراسماتی که به اسم شهدا برگزار می شود در کنار موضوعات دیگر، نحوه شهادتشان را هم بیان کنیم.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه بسیاری از رزمندگان زمان جنگ که کمک تیربارچی بودند در حین تیراندازی آتش می گرفتند و می سوختند، متذکر شد: امروز امنیت، آسایش و عزتمان از این شهداست و استمرار راه دین خدا نیز مدیون شهداست.

وی یادآور شد: اگر روزی با عراق می جنگیدیم امروز همان عراقی سربند یا زهرا(س) می بندد و به جنگ با داعش می رود که این نقش انقلاب در منطقه را به وضوح دیده ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز بهترین دستاورد و امنیتمان را از شهدا داریم، گفت: 20 عنوان کتاب وصیتنامه شهدای خراسان جنوبی توسط معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با موضوعات مختلف انقلاب، استکبار ستیزی، نماز، حجاب و... تدوین شده است.

حجت الاسلام عزیزی اضافه کرد: وصیتنامه شهدا اغلب شب عملیات نوشته شده و کسی که شب عملیات است و لحظاتی دیگر می خواهد به عملیات برود که هیچ امیدی برای بازگشت ندارد، در آن لحظه عشق و انگیزه خود را در وصیتنامه اش می نویسد.

وی تصریح کرد: ما می خواهیم با نگاه به واژه شهادت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنیم و  امروز 60 درصد مردم نگاهشان به روز بزرگداشت شهدا تثبیت شده و همه می دانند روز 22 اسفند روز بزرگداشت شهداست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در خصوص برنامه های روز بزرگداشت شهدا اعلام کرد: همایشی با حضور تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران در روز 22 اسفند در دفتر امام جمعه برگزار می شود.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه برنامه های امسال همراه با چاشنی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، مطرح کرد: یکی از برنامه های ایام گرامی داشت روز شهدا، غبارروبی گلزار شهدا و تعویض پرچم همه مزارهای شهدا در سراسر استان خراسان جنوبی است که انجام گردیده است.

وی با اشاره به دیگر برنامه های بنیاد شهید گفت: طرح سپاس در طول سال برگزار می شود که به عنوان سپاس از خانواده شهدا و ایثارگران طرح ریزی شده و نیز نهال کاری، سخنرانی در نماز جمعه از دیگر برنامه های روز شهداست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی عنوان کرد: موسسه پیام آوران ایثارگران با بیان خاطرات شهدا فعالیت دارند که 125 نفر عضو در استان خراسان جنوبی دارد که خودشان از خانواده ایثارگران هستند.

حجت الاسلام عزیزی متذکر شد: در زمینه تبلیغات شهری در طول سال 97 حرکت خوبی صورت گرفت که نقاشی های دیواری در سطح شهر بیرجند انجام شد که بیش از 15 سال ماندگاری دارد و در بعضی از شهرستان ها مثل خوسف در حال انجام است.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه ها به مناسبت گرامی داشت روز بزرگداشت شهدا، برگزاری مسابقه انشانویسی با موضوع شهید و شهادت است که با همکاری آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی انحام می شود و به 22 انشای برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند «تا مفاهیم در قالب هنر ارائه نشود ماندگار نیست»، خاطرنشان کرد: تولید آثار هنری را در دستور کار داریم و باید بتوانیم قسمت هایی از زندگی شهدا را با تئاتر به مخاطب عرضه کنیم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha