پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شهید

حوزه/ حدود سال ۶۰ با هدف تقویت بنای فکری خود و تبلیغ اندوخته های اسلامی اش وارد حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) کوتنای قائمشهر شد و مشغول فراگیری علم ودانش گردید .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» روحانی شهید محسن نور بخش در 16 سالگی پیوسته سیدی را خواب می دید که به ایشان نوید شهادت می داد. او که با تعریف خواب هایش نتوانسته بود، رضایت استادش را برای رفتن به جبهه جلب کند، نامه ای به امام راحل می نویسد و در آن ضمن بیان خواب خود، ایشان را به امام زمان(ع) قسم می دهد تا اجازه رفتن به جبهه را برایش صادر کند.

تولد و ورود به حوزه

روحانی شهید نور بخش به سال 1346 شمسی در روستای رکابدار کلای قائمشهر متولد شد. شور انقلابی او را از ادامه تحصیل بازداشت که پس از طلوع انقلاب، شبانه آن را ادامه داد. حدود سال 60 با هدف تقویت بنای فکری خود و تبلیغ اندوخته ها اسلامی اش وارد حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) کوتنای قائمشهر و مشغول فراگیری علم و دانش می شود.

شهید از همان اوائل تشکیل بسیج درسال 58 عضو فعال آن شد. درسال 59 که ستاد بسیج قائمشهر مورد حمله منافقین قرار گرفت. ایشان از جمله مجروحان آن حادثه بود که از ناحیه پای راست و کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفت. در پی این حادثه حدود 18 روز در بیمارستانهای تهران و ... بستری بود. پس از بهبودی نسبی، یک سال در بخش تعاون سپاه مشغول خدمت شد. آن ایام هم که درحوزه درس می خواند، برای امنیت شهر در پایگاه ها نگهبانی می داد.

عاقبت عشاق

با موافقت اساتید حوزه و پس از طی یک دوره آموزش نظامی، عازم جبهه های غرب کشور شد  و سرانجام در اسفند سال 62 در عملیات والفجر 6 در منطقه چیلات دهلران، رویای صادق او تعبیر شد و به فیض شهادت نائل شد.

جسم بی کفن آن سید پس از 13سال به زادگاهش منتقل و به خاک سپرده شد.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha