سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سیلاب/ عکس آرشیوی

حوزه/ مدیریت حوزه و جامعه روحانیت استان ایلام تاکید کردند که تا پایان مشکلات مردم سیل زده در کنار آنان خواهند بود و از هیچ تلاشی در این عرصه کوتاهی نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت استان ایلام در بیانیه ای تاکید کردند که تا پایان مشکلات مردم سیل زده در کنار  و همراه آنان خواهند بود و از هیچ تلاشی در این عرصه کوتاهی نخواهند کرد.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَابِيًا

خداوند از آسمان آبی فرستاد؛ و از هر درّه و رودخانه‌ای به اندازه آنها سیلابی جاری شد ( سوره رعد آیه 13 )

در آغاز سال نو و در حالی که مردم سرزمین عزیز ایران در تدارک بزرگداشت میلاد  مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام  و آغاز سال نو بودند، حادثه سیل در کشور بخصوص سیل استان گلستان ، شیراز و غرب کشور منجر به بروز خسارات جانی و مالی فراوانی شد و برخی از هموطنان ما را عزادار نموده و بسیاری دیگر از مردم دچار خسارات فراوان مالی شده  و تخریب خانه‌ها و مزارع و محل کسب و کار جمعی دیگر از هموطنان را موجب شد. این حوادث تلخ و خسارت‌بار، موجبات تاثر و تالم عمومی را فراهم آورد و در عین حال موجی از همبستگی ملی و اقدام عملی برای کمک به آسیب‌دیدگان را در پی داشت.

اگرچه مجموعه دستگاه‌های اجرایی کشور اعم از دولت ، سپاه ، نیروهای بسیجی ، ارتش ، نیروهای انتظامی و سایر نیروها ، باید همت مضاعف و امکانات خود را جهت رفع مشکلات مردم آسیب دیده صرف کنند، اما تک تک مردم شریف ایران  نیز در این آزمون الهی در کنار هموطنانمان هستند  و با توجه به تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) درباره تسریع در رسیدگی و کمک فوری به سیل زدگان هماهنگی کلیه نهادهایی اجرایی و غیر اجرایی کشور ضروری می باشد.

مدیریت حوزه علمیه استان ایلام و جامعه روحانیت استان در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و در راستای کاهش آلام مردم سیل زده، ضمن مسئلت رحمت و مغفرت الهی برای جانباختگان حوادث اخیر و صبر و اجر برای خانواده های ایشان و همچنین سپاس از همکاری و همراهی مردم و مسئولان انقلابی، با توجه به خسارات شدید سیل در برخی نقاط استان ایلام، اعلام می دارد  که فرزندان انقلابی ملت ایران در حوزه های علمیه استان و گروه های جهادی در راستای کمک رسانی به آسیب دیدگان حادثه سیل آمادگی دارند با تمام توان تا پایان فرآیند امداد رسانی در کنار آسیب دیدگان استان ایلام حضور داشته و در صورت اعلام مسئولین ذی ربط جهت یاری هموطنان سیل زده در استان های همجوار حضور یابند.

مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت استان ایلام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha