جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید خدمت

حوزه/ انسانی مهربان و ساده زیست بود. کم حرف می زد و بی توقع و پرکار بود. احترام ویژه به والدین می گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  روحانی شهید محمد تقی واعظی از عناصر انقلابی و اثر گذار شهر میانه بود. در رشته پزشکی قبول شده بود ولی اهداف بلندش او را به سپاه و بعد به حوزه علمیه کشاند.

 این روحانی شهید از نوادگان خطیب وارسته ملاقنبر عماد الشریعه، در سال 42 شمسی در شهر میانه به دنیا آمد. خیلی زود آموزه های دینی را درمیان خانواده آموخت. فردی با استعداد و باهوش بود و دیپلم خود را در رشته ریاضی فیزیک با معدل بالا گرفت.

 در خطاطی، نقاشی و سرودن اشعار مهارت داشت و آثاری از ایشان در این زمینه ها به یادگار مانده است.

 او پس از دیپلم به عضویت سپاه پاسداران در آمد. در سال 62 طلبه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(ع) تبریز شد. بعد به اتفاق دوستانش به حوزه علمیه حضرت ولی عصر(ع) تهران و قم رفت .او طلبه ای درس خوان و خوش فهم بود.

جهاد فرهنگی انقلابی

 چون خط خوبی داشت، شعارهای ضد رژیم پهلوی را او می نوشت. به عنوان یکی از اعضای  فعالان انجمن اسلامی دبیرستان، فعالیت های مؤثری را در جهت روشنگری جوانان انجام داد. شهید واعظی جزو اعضای مرکزی سپاه میانه بود و به عنوان معاون روابط عمومی و فرهنگی در آن نهاد فعالیت خوبی داشت.

 کلاس های عقیدتی سیاسی درسطح مساجد شهر برگزار می کرد و در عرصه مبارزه با گروه های ضد انقلاب سهم به سزایی داشت.

 اخلاق و منش شهید

انسانی مهربان و ساده زیست بود. کم حرف می زد و بی توقع و پرکار بود. احترام ویژه به والدین می گذاشت. برای خودش برنامه خود سازی نوشت که در بخشی از آن آمده است« از برخورد حقارت آمیز حذر کن. قبل از گرسنگی دست به غذا نزن که حماقت می آورد. در حد نیاز سخن بگو و در صحبت کردن، عفت کلام حفظ شود.

سرانجام در کربلای 5 در منطقه شلمچه و شرق بصره آسمانی شد. در احوالات او نوشته اند، یک روز قبل ازشهادت نحوه شهادتش را عالم رویا دیده و برای دوستانش نقل کرده است.

منبع: حماسه سازان همیشه جاوید

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha