جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام میرعمادی امام جمعه خرم آباد

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات و کمک های متعددی در مناطق سیل زده ارائه می شود، گفت: باید آسیب شناسی دقیقی صورت بگیرد و بر اساس آن برنامه ریزی دقیق برای ادامه مسیر و اسکان موقت و دائم سیل زدگان انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان لرستان، در جلسه ای با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به زحمات و تلاش های نیروهای متعدد نظامی اعم از سپاه و بسیج و ارتش و گروه های امدادی هلال احمر و اورژانس و همچنین گروه های جهادی به ویژه طلاب و فضلای حوزه های علمیه که از سراسر کشور در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده اند، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در این سیل با آن مواجه شدیم، حماقت کاخ نشینان آمریکاست که به ظاهر مسئله تهدید سپاه بود، ولی این تهدید همانند دوران گذشته به فرصت تبدیل شد؛ تبلیغات سویی که رژیم آمریکا در خصوص این نیروی رسمی جمهوری اسلامی انجام داد جای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بیش از پیش در دل مردم باز کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: فرصت دیگری که این سیل ایجاد کرد، همبستگی بیش از پیش مردم با روحانیون و نیروهای نظامی و انتظامی بود که ما شاهد این همبستگی و انسجام و همدلی اقشار مختلف مردم تنها در دوران دفاع مقدس بودیم که در این حادثه ناگوار نیز،مجدد آن دوران برای ما تداعی گردید.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه بیان کرد: در بازدیدهای فشرده که در مناطق مختلف استان لرستان داشتیم، حضور پررنگ روحانیون و گروه های جهادی و مجموعه های خدماتی از جمله آتش نشانی، هلال احمر و نیروهای نظامی همانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حقیقتا افتخار آفرینی را رقم زد.

وی تصریح کرد: حضور سپاه پاسداران در بین مردم و خدمت رسانی به آن ها مایه دلگرمی و اتحاد بیش از پیش مردم و سپاه و حوزه های علمیه شد و ما توانستیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه این اتحاد و انسجام را برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی به عنوان یک سرمایه توصیف کرد و گفت:هر چقدر این همدلی و انسجام در میان مردم و قوای نظامی و انتظامی و طلاب و حوزه های علمیه بیشتر کنیم، قطعاً در ادامه مسیر انقلاب اسلامی، بسیار اثربخش و سودمند خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات و کمک های متعددی شامل مناطق سیل زده می شود، ولی آن چه مهم است بعد از این ایام می باشد، لذا باید آسیب شناسی دقیقی صورت گیرد و بر اساس این آسیب شناسی برنامه ریزی دقیق برای ادامه مسیر و اسکان موقت و دائم سیل زدگان از سوی مسئولان و مردم همیشه در صحنه صورت گیرد.

گفتنی است، آیت الله حسینی بوشهری عصر روز گذشته وارد استان لرستان شد و از مناطق سیل زده دوره چگنی و پلدختر بازدید کرد و با دلجویی از سیل زدگان، بر ضرورت تسریع در حل مشکلات آنان تاکید کرد.

انتهای پیام. ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha