جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانو ستی فاطمه

حوزه/ مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی از برگزاری همایش ملی فرهنگ رضوی، بانوان فرهیخته و نیکوکار نکوداشت بانو ستی فاطمه واقف یزدی وخواهر منتسب به گوهر شاد خاتون و به میزبانی یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در یزد، دکتر محمدحسین رحیمی نسب در جمع اصحاب رسانه استان یزد به تشریح اهداف برگزاری همایش ملی گوهر شاد و تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار، به میزبانی خارج از مشهد مقدس برای اولین بار و در استان یزد خبر داد.

وی افزود: تا کنون چندین همایش ملی گوهر شاد با هدف تجلیل از زنان واقف جهان اسلام در سطح ملی و بین المللی برگزار شده است و استان یزد به واسطه وجود ظرفیت های زیادی از جمله بانو ستی فاطمه خواهر منتسب به گوهر شاد و همسر امیر چخماق و واقف مجموعه تاریخی امیر چخماق شامل حسینیه، مسجد، آب انبار و بازارچه این همایش با تجلیل از بانوان برتر یزدی برگزار می شود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی یزد تصریح کرد: دبیرخانه این همایش از اواسط سال 97 به میزبانی دانشگاه آزاد و با حضور 40 نفر از فرهیختگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه و حوزویان تشکیل شد و تا کنون 60 مقاله علمی در محورهای همایش به دست ما رسیده است.

رحیمی نسب ادامه داد: تا پایان مهلت مقرر ارسال مقاله یعنی دوم اردیبهشت قریب به 30 مقاله دیگر به دبیرخانه ارسال می شود و کار ارزیابی مقالات آغاز شده است و به هشت مقاله برتر جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

وی محورهای اصلی این همایش را بانوان، وقف و امور خیریه؛ بازخوانی زندگی و خدمات بانو ستی فاطمه همسر امیرچخماق و فرهنگ و سبک زندگی رضوی در خانواده و جامعه با تأکید بر نقش مادری برشمرد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی یزد یکی دیگر از برنامه های این همایش را برپایی شب شعر زنان آفتاب با موضوعات حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و افزود: تا کنون 60 اثر از شاعران یزدی به دبیرخانه ارسال شده است و با استقبال شاعران کشوری بیش از 60 اثر به دست ما رسیده است که این شب شعر به صورت ملی برگزار می شود.

رحیمی نسب اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف این همایش در استان یزد تجلیل از گوهر شادهای زمان ما خواهد بود و تنها واقف بودن ملاک معرفی  برترین ها نخواهد بود.

برپایه این گزارش، همایش فرهنگ رضوی بانوان فرهیخته و نیکوکار نکوداشت بانو ستی فاطمه شامگاه 10 اردیبهشت با برپایی شب شعر ملی زنان آفتاب آغاز می شود و سپس 11 اردیبهشت ساعت هشت صبح به میزبانی دانشگاه آزاد یزد ادامه می یابد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha