جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با توصیه بر مدیریت زمان و استفاده از تمام ظرفیت در ایفای نقش طلبگی و خدمت به حوزه های علمیه، بر تولید فکر و اندیشه و پویایی در برنامه های مهدوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، ویژه برنامه اعیاد شعبانیه و میلاد سراسر نور امام زمان(عج) با حضور کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان در این مدیریت برگزار شد.

در این مراسم، خانم حسینی واعظ با تبریک فرا رسیدن ولادت امام زمان(عج) گفت: در هیچ لحظه ای از زمان نیست که حضرت به یاد شیعیان نباشد و آنان را به یاد نیاورد.

وی با اشاره به نعمت های الهی و شکرگزاری آنها، به حادثه سیل استان در ابتدای سال اشاره کرد و توضیح داد: اگر چه این حادثه خسارات زیادی را به همراه داشت که یکی از جهات آن، غفلت انسان و ناسپاسی در برابر نعمت های الهی است اما نعمت بزرگ دیگری را به همراه داشت که آن، از بین رفتن خشکسالی و سیراب شدن زمین و سرازیر شدن رودخانه ها و ... بود که باید قدر این نعمت را دانست.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان همچنین در راستای اقدام نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اقدام ترامپ اگر چه نابخردانه و هیجانی بود اما نعمت بزرگی را به همراه داشت که آن اتحاد و انسجام بیش از پیش هموطنان و همدلی و همراهی تمامی اقشار و مسئولین با سپاه و اعلام حمایت از آنها بود.

حسینی واعظ در ادامه سخنان خود، گفت: در کتاب بحارالانوار آمده است که امام زمان(عج)می فرمایند: «ما در رعایت حال شما هیچ کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نمی بریم وگرنه محنت و دشواری ها شما را فرا می گرفت و دشمنان شما را از بن و ریشه قلع و قمع می ساختند»؛ از این رو، وظیفه ما در مقابل حجت های خداوند و امام زمان عجل الله، جلب رضایت آن بزرگواران است.

وی با برشمردن عوامل و زمینه های جلب رضایت امام زمان(عج)، فرازهایی از کلام حضرت در دعای «اللهم الرزقنا توفیق الطاعه...» را قرائت کرد و بیان نمود:  مرور این دعای ارزشمند و پرمحتوا، دستورالعمل اجرائی فرد مسلمان و مومن جهت رعایت خواسته ها و منویات امام عصر را به انسان نشان می دهد.

استاد حوزه فرمانبرداری از خداوند، عدم ارتکاب گناه، منزه بودن نیات و افکار انسان در کنار پاک بودن اعمال و رفتار، حفظ و نگهداری زبان و به کارگیری آن در راه درست و... را از جمله آموزه های ارزشمند این دعا برشمرد.

حسینی واعظ در راستای تلاش جهت کسب و دانش و معرفت به عنوان یکی دیگر از آموزه های دعای شریف، تاکید کرد: انسان همیشه نیازمند کسب علوم مفید و ارزشمند است، از این رو همیشه باید به دنبال کسب علم بود.

وی با توصیه بر مدیریت زمان و استفاده از تمام ظرفیت در ایفای نقش طلبگی و خدمت به حوزه های علمیه، بر تولید فکر و اندیشه و پویایی در برنامه ها وکارها تاکید کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در پایان به ویژگی های سرباز امام زمان(عج) و رعایت آنها سفارش کرد.   

در پایان مراسم، هر یک از کارکنان ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی(عج) به بیان مطالب خود پرداختند.           

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha