شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 489160
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
ابومهدی المهندس، فرمانده حشد شعبی عراق

حوزه/ بعد از ناکامی رئیس‌جمهور آمریکا در ضربه زدن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اکنون عناصر کلیدی دولت آمریکا و مهره‌های منطقه‌ای آنها به سراغ حشدالشعبی رفته‌اند و تلاش می‌کنند این نیروی کارآمد در حفاظت از تمامیت ارضی عراق را از صحنه این کشور حذف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، بعد از ناکامی رئیس‌جمهور آمریکا در ضربه زدن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اکنون عناصر کلیدی دولت آمریکا و مهره‌های منطقه‌ای آنها به سراغ حشدالشعبی رفته‌اند و تلاش می‌کنند این نیروی کارآمد در حفاظت از تمامیت ارضی عراق را از صحنه این کشور حذف کنند.

ایاد علاوی، نخست‌وزیر اسبق عراق، که پرونده خوبی ندارد، در گفتگو با رسانه‌های این کشور خواستار انحلال حشدالشعبی شد با این استدلال که ماموریت این نیرو مبارزه با داعش بود و اکنون که داعش شکست خورده نیازی به ادامه کار آن نیست. همین سخن قبل از ایاد علاوی، از رابرت پالادینو سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز شنیده شد. او گفته است حشدالشعبی یک نیروی فرقه‌ایست و باید منحل شود.

در مورد طرح آمریکائی انحلال حشدالشعبی عراق، چند نکته مهم باید مورد توجه قرار گیرند. اول آنکه اگر قرار است اقدامی برای حذف نظامیان از صحنه عراق صورت گیرد، این نظامیان آمریکائی هستند که باید خاک عراق را ترک کنند. در عراق همه معتقدند نظامیان آمریکائی به صورت غیرقانونی در خاک این کشور حضور دارند. دولت و ملت و نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی یکصدا خواستار خروج آنها هستند.

دوم آنکه دولت آمریکا از اینکه شاهد شکست داعش در سوریه و عراق بود و می‌داند که این شکست در عراق تا حدود زیادی مرهون وجود حشدالشعبی بوده، درصدد گرفتن انتقام از این نیروی مردمی و کارآمد است.

سوم آنکه آمریکا علاوه بر حشدالشعبی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حزب‌الله لبنان نیز دشمن است و علت دشمنی با این سه نیروی کارآمد این است که آنها را پایه‌های اصلی مقاومت در منطقه می‌داند. فعالیت این سه نیروی قدرتمند بود که آمریکا و رژیم صهیونیستی را در بلعیدن سوریه و عراق و لبنان ناکام کرد.

و چهارم آنکه کینه‌توزی‌های دولت آمریکا علیه حشدالشعبی نیز بی‌نتیجه خواهد بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha