سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام  رئیسی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، با بیان اینکه خود شاهد حضور گسترده طلاب و روحانیون در مناطق سیل‌زده بودم، اظهارداشت: امروز در شادگان، هر چه می‌دیدیم طلاب جوان و نوجوان بودند که جانانه در کنار مردم روستا تلاش می‌کردند تا خانه‌های مردم را با ایجاد سیل‌بند حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، شامگاه پنج‌شنبه بیست و نهم فروردین‌ماه جاری، با حضور در ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهارداشت: نیمه شعبان بنا به متن روایات، نزدیک‌ترین شب، به شب‌های قدر بوده و فضیلت دستگیری از فقرا و گره‌گشایی از کار مردم، با فضیلت‌ترین اعمال در این ماه گران‌قدر است.

حرکت جهادی طلاب خوزستان بسیار بزرگ و ارزشمند است

وی با اشاره به تلاش‌های جهادی طلاب خوزستانی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، گفت: کاری که شما طلاب خوزستان برای خدمت به مردم سیل‌زده در کنار علم‌آموزی و مُلا شدن، داشتید، بسیار بزرگ و ارزشمند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، گره‌گشایی از امور مسلمین را سیره علما و پیشوایان دین دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ، علمای شیعه علاوه بر اشتغال به درس و بحث، شاگرد پروری و تألیف، توجه جدی به نیازمندان و فقرا داشتند و این کار تبعیت از موالیان و پیشوایان است.

وی، با اشاره به فرازی از مقتل سیدالشهدا که در آن امام زین‌العابدین(ع) از اثر زخمی بر شانه مبارک امام حسین(ع) خبر می‌دهند که اثر کمک به مستضعفان و فقرا بوده، تصریح کرد: این سیره فاطمی و علوی است که تا امام عسکری(ع) دست‌به‌دست، به ما رسیده و تردید نکنید که وجود مقدس صاحب‌الزمان(عج) به این خدمت‌رسانی عنایت ویژه دارند.

حفظ روحیه جهاد و حمایت از مظلومین یک فریضه واجب برای طلاب است

رئیس قوه قضاییه، حفظ روحیه جهاد و حمایت از مظلومین و آسیب دیدگان را برای یک حوزوی و طلبه امری بسیار مهم و فریضه‌ای واجب دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، اضافه کرد: درس خواندن و عالم شدن لازم است؛ اگر طلاب همراه تدریس و تدرس، دغدغه مردم، انقلاب، نظام و رسیدگی به مشکلات مردم در حوادثی مثل سیل و زلزله را نداشته باشند و فقط بگویند وظیفه ما درس و بحث است، قطعاً از سیره اهل‌بیت(ع) و روحیه انقلابی فاصله داشته و موفق نخواهند بود؛ چراکه از مردم، برای مردم و میان مردم بودن، صبغه اصلی حوزه و روحانیت است.

طلاب و جوانان انقلابی، آینده‌سازان کشور هستند

وی با بیان اینکه طلاب، روحانیون و جوانان جهادی و انقلابی، آینده‌سازان کشور، نظام و انقلاب هستند، گفت: آینده انقلاب در دست شما خواهد بود و این روحیه تعاون و ایثار، توجه به دغدغه‌های مردم و نیازهای نظام اسلامی، روحیه و دغدغه‌ای بسیار مبارک است.

حضور جانانه طلاب در شهرستان سیل‌زده شادگان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، با بیان اینکه خود شاهد حضور گسترده طلاب و روحانیون در مناطق سیل‌زده بودم، اظهارداشت: امروز در شادگان، هر چه می‌دیدیم طلاب جوان و نوجوان بودند که جانانه در کنار مردم روستا تلاش می‌کردند تا خانه‌های مردم را با ایجاد سیل‌بند حفظ کنند.

وی، تصریح کرد: صحنه‌های حضور طلاب در کنار مردم سیل‌زده و خدمتشان به مردم مصیبت‌دیده در این حادثه از جلوه‌هایی است که رهبر انقلاب فرمودند؛ «برای کاهش آلام مردم، این حضورها، حضورهای مثال‌زدنی است».

کادرسازی حوزه علمیه خوزستان از رویش‌های شگرف انقلاب است

رئیس قوه قضاییه گفت: بنده از وضعیت حوزه‌ها در کشور بی‌اطلاع نیستم و به شما می‌گویم این کادرسازی که در اهواز صورت گرفته در کشور نمونه و مثال‌زدنی است.

وی افزود: در کنار همه مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد، کادرسازی حوزه‌های علمیه این استان ستودنی و ارزشمند بوده و در حوزه‌های خوزستان در عین دغدغه وجود هجمه‌های فکری-عقیدتی، رویش‌های شگفتی را نیز مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، در پایان اظهارداشت: به‌عنوان یک طلبه و به‌عنوان یک مسئول از حضور و اخلاص شما فضلا، طلاب، روحانیون و همه خواهران و برادران به‌ویژه از توجه آیت‌الله موسوی جزایری که در عرصه‌ی یاری‌رسانی به مردم سیل‌زده حاضر هستند، تشکر می‌کنم.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha