پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به اهمیت ماندگاری و رونق مسجد پرداخت و گفت: اصل احداث مسجد بسیار مهم است اما بعد از آن کسانی باید باشند که مسجد را ماندگار و به آن رونق ببخشند، لذا اصل این ماندگاری به برگزاری نماز جماعت و حضور مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در مراسم افتتاحیه مسجد امام موسی کاظم(ع) شهر چغادک با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید «کسی که مسجدی و محل نمازی را به نیت خدا و برای خدا بسازد، خداوند وسیع از آن مکانی را در بهشت برای او بنا خواهد کرد».

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به اهمیت ماندگاری، نگهداری و رونق مسجد، به حدیث دیگری از پیامبر(ص) پرداخت و گفت: اصل احداث بسیار مهم است، اما بعد از احداث کسانی باید باشند که مسجد را ماندگار و به آن رونق ببخشند و اصل این ماندگاری به برگزاری نماز جماعت و حضور مردم است. پیامبر(ص) می فرماید «هرکس چراغی از مسجد راروشن و مسجد را نورانی کند حاملان عرش الهی و ملائکة الله برای او استغفار و طلب آموزش می کنند و تا آن هنگامی که آن چراغ نور دهد این استغفار همچنان برقرار است و برای آن فرد طلب آمرزش نوشته می شود».

امام جمعه چغادک به مسئله انتظار ظهور پرداخت و افزود: پیامبر(ص) می فرماید انتظار فرج عبادت است و یا می فرماید بهترین اعمال امت من انتظار فرج است، یعنی انسان منتظر باشد. معنای انتظار یعنی حرکت است نه سکون.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: ما به عنوان منتظران فرج امام عصر(عج) باید خود را بسازیم و در جهت جامعه سازی حرکت، مسیر را هموار و زمینه را برای ظهور فراهم کنیم، این همان انتظار حضرت از ما است.

وی، زمینه سازی برای ظهور را یک اصل عنوان کرد و ابراز داشت: هرکس باید یک چراغی را برای ظهور روشن کند و وظیفه خود را انجام دهد تا بعد بتواند جواب دهد که نسبت به ظهور بی اعتنا نکرده است.

     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha