پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدعلی فاضلی نسب

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: طبق دستورالعمل سازمان اوقاف، مرکز استانی افق در امامزاده سید حمزه تبریز ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، محمدعلی فاضلی نسب، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به دستورالعمل راه‌اندازی مراکز افق در امام‌زادگان شاخص استان‌ها، گفت: با شناسایی آسیب های اجتماعی در امامزادگان شاخص هر استان، محفلی با عنوان (مراکز افق) با محور فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی دایر خواهد شد.

وی افزود:  فعالیت های اجتماعی در کنار برنامه های فرهنگی اجرا شده، تقریبا کمی مجهول مانده بود که آن هم با این دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان، برطرف خواهد شد. اوقاف آذربایجان‌شرقی پیش از این دستورالعمل، همواره با برگزاری مراسمات فرهنگی همچون اجرای ویژه برنامه ها، جشن های اعیاد، طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی ماه رمضان، تشکیل کلاس های قرآنی و... فعالیت چشم گیری داشته است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: مراکزی که قرار است در امامزاده ها دایر شود با عنوان مراکز افق شناخته خواهد شد و بر مبنای تشکیل این مراکز، خانه خیرین تبریز نیز دایر می شود تا هم  اوقاف  کمک حای برای محرومان باشد و هم از توان و ظرفیت های خیرین استفاده شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در خصوص مرکزی که در تبریز دایر خواهد شد، اذعان داشت: مرکز استانی در امامزاده سید حمزه ایجاد خواهید شد، فعلا در گام های اولیه این دستورالعمل هستیم و در آینده گام های بلندتری را خواهیم برداشت.

فاضلی نسب با بیان اینکه آسیب ها در تمامی زمینه ها بررسی می شود تا بر اساس آنها راهکارهای مناسب و کارشناسی ارائه شود، افزود: امامزادگان و مراکر افق صرفا برای حمایت از نیازمندان و رفع نیاز محرومان تشکیل می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان گفت: سازمان اوقاف در تلاش است از تمامی ظرفیت موجود در امامزاده ها استفاده کرده و تا جایی که می تواند مانع بروز بیش از پیش برخی مشکلات در جامعه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha