جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلاس های اسلام شناسی میانه رو برای دانش پژوهان خارجی در مراکش برگزار می شوند

حوزه/ درحالی که کشورهای آفریقایی آفریقایی در سال های اخیر با مشکل افراط گرایی و شبه نظامیان روبرو هستند، موسسه آموزشی وزارت امور دینی مراکش کلاس های اسلام شناسی میانه رو برگزار می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، هر ساله 100 تن از دانش پژوهان زن مسلمان خارجی در موسسه آموزشی محمد در رباط آموزش می بینند. این موسسه توسط وزارت امور دینی مراکش اداره می شود.

مراکش تقریبا 100% مسلمان نشین است و اخیرا کلاس های آموزشی جدیدی برای واعظان زن و مرد و امامان جماعت از آفریقا و اروپا برگزار می کند. مسئولان مراکشی برپایی کلاس های مذکور را در راستای ترویج اسلام میانه رو در میان واعظان و امامان جماعت دانسته اند.

در حال حاضر 1،300 دانش پژوه متعلق به کشورهای مکزیک، سنگال، نیجریه، گینه، گامبیا و چاد، که القاعده و داعش فعالیت زیادی در آنجا دارند در حال تحصیل در این موسسه تحصیلی هستند.

نعمته کولیبالی بانوی 30 ساله که در موسسه آموزشی مراکش به تحصیل مشغول می باشد گفت: زمانی که به کشورم بازگردم، کودکان و زنانی هستند که هیچ وقت به مدرسه نرفته اند و هیچ دانش درستی درباره دین اسلام ندارند. افرادی مثل ما می توانند برای آنان بسیار مفید باشند و ما به آنان درباره اصول دین اسلام آموزش می دهیم.

وی افزود: ما به آن ها شیوه رفتار با دیگر را می آموزیم و از افراط گرایی دورشان می کنیم. به آن ها یاد می دهیم که چگونه در دین میانه رو باشند.

دانش پژوهان در موسسه 2 هزار درهم (208 دلار) شهریه ماهانه به علاوه سکونت رایگان، بلیط هواپیما و بیمه خواهند داشت.

برنامه درسی موسسه شامل مطالعات اسلامی و فلسفه، تاریخ ادیان، آموزش های ازدواج و سلامت روان است.  امامان جماعت همچنین آموزش های حرفه ای برق، کشاورزی یا خیاطی را دریافت می کنند تا بتوانند  پایدار هنگام بازگشت به خانه منبع درآمد داشته باشند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha