جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشن ازدواج «پیوندهای آسمانی»

حوزه/ مدیر کل امور طلاب و خانواده جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از برگزاری جشن ازدواج «پیوندهای آسمانی» با حضور ۱۶۰ بانوی طلبه نوعروس این مجموعه علمی حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«ح«حوزه»، خانم ملیحه عرب خزائلی امروز عنوان کرد: سال گذشته، بحث تشکیل خانواده و ازدواج طلاب در اداره کل امور طلاب و خانواده جامعه‌الزهرا علیهاالسلام کلید خورد و واحد تشکیل خانواده با فرایند تحقیقاتی و پژوهشی دوساله برای اولین بار در حوزه علمیه خواهران شکل گرفت. 
 

*جشن ازدواج 160 بانوی طلبه جامعه‌الزهرا(س)
مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها تصریح کرد: در این اداره، منویات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در واسطه گری در ازدواج‌ها مورد تأکید است و در این راستا فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد.  
وی با اشاره به برگزاری جشن ازدواج 160 بانوی طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در مراسم جشن «پیوندهای آسمانی»، یادآور شد: سال گذشته اولین جشن ازدواج طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، امسال نیز 160 بانوی طلبه حضوری جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به همراه همسران و خانواده‌های خود در این جشن حضور دارند که ازدواج این طلاب در سال 97 محقق شده و برخی نیز جاماندگان سال 96 هستند. 
 

*تشکیل خانواده امر مهم و جریان ساز در جامعه اسلامی است
وی با بیان اینکه این جشن به منظور فرهنگ‌سازی ازدواج آسان، پایدار و بهنگام شکل گرفته است، گفت: بحث تشکیل خانواده امر مهم و جریان ساز در جامعه اسلامی است و یکی از ظلم‌های عظیم که تمدن غرب برای بشریت ایجاد کرده، کوچک شمردن تشکیل خانواده در اذهان است که این موضوع باعث نگرانی‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی شده است.
مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها تصریح کرد: دین مبین اسلام بر تحکیم و پویایی خانواده سفارش مؤکد دارد و ما درباره گزینش، انتخاب همسر و موضوع‌های مربوط به ازدواج و تشکیل خانواده سفارش‌های زیادی در منابع دینی می‌بینیم. 
ازدواج به هنگام، پویا و پایدار از اولویت‌های اداره تشکیل خانواده جامعه‌الزهرا(س)/مسئولان در بحث ازدواج، سرمایه‌گذاری‌های علمی و فکری داشته باشند
عرب خزائلی ابراز کرد: ازدواج بهنگام و به موقع زمانی است که طلبه در حال تحصیل است که این امر شرایطی می‌طلبد و خانواده‌ها و جوانان باید درک کنند که جوان ضمن درس خواندن می‌تواند ازدواج کند و خانواده‌ها نباید همه آمال و آرزوهای خود را در ازدواج فرزندان خود ببینند. 
وی ادامه داد: افرادی که در دوران طلبگی و بهنگام ازداوج می‌کنند، زندگی بانشاط را انتخاب کردند و گام به گام به تصمیمات عاقلانه در زندگی می‌رسند، اما افرادی که ازدواج خود را به تأخیر می‌اندازند، فرصت زیبا و بانشاط و پویا را از دست می‌دهند، بنابراین ازدواج به هنگام، پویا و پایدار از اولویت‌های اداره تشکیل خانواده جامعه‌الزهرا علیهاالسلام است و انتظار می‌رود خیران و مسئولان در بحث ازدواج، سرمایه‌گذاری‌های علمی و فکری داشته باشند. 
 

*لزوم فرهنگ‌سازی ازدواج آسان 
مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها بیان داشت: متأسفانه امروز بحث ازدواج در کشور ما یک مسئله تشریفاتی و تبلیغاتی شده است اما بحث ازداوج در سیاست‌های فرهنگی باید از اولویت‌های اول باشد. 
عرب خزائلی تصریح کرد: مزیت جشن‌های طلاب در این است که موضوع ازدواج آسان و تشویق جوانان به این امر فرهنگ‌سازی شود و یادآوری می‌کند که ازدواج آسان و بهنگام و زندگی سالم و معنوی در پرتو الگوگیری از اهل بیت علیهم‌السلام و شهدا و منابع دینی شکل بگیرد و با همکاری مردم و مسئولان شاهد شروع زندگی مشترک جوانان در فضای معنوی و اسلامی باشیم. 
وی اضافه کرد: دوری از هزینه‌های گزاف که در منابع دینی تأکید شده و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی سنگ بنای زندگی مشترک بنا خواهد بود و این جشن با این رویکرد برگزار می‌شود تا زوج‌های جوان با آرامش، زندگی ساده‌زیستی و بهره‌مندی از سبک زندگی اسلامی و تأسی به زندگی شهدا زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند و این از الطاف اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه حضرت زهرا علیهاالسلام است. 
 

*برگزاری جشن ازدواج «پیوندهای آسمانی» با حضور مدیر جامعه‌الزهرا(س)
مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها تصریح کرد: در ایامی که مشکلات اقتصادی بر جنبه‌های مختلف زندگی مردم سایه افکنده و جوانان نگران مشکلات اقتصادی زندگی مشترک هستند، جوانان و به ویژه طلاب با گره زدن آغاز زندگی مشترک به مسائل معنوی و با توکل بر خدا پای سفره‌های عقد می‌نشینند و مرحله‌ای از زندگی ساده را آغاز می‌کنند که مایه افتخار ما است.

عرب خزائلی با اشاره به جشن ازدواج پیوندهای آسمانی، گفت: این مراسم روز پنجشنبه 5 اردیبهشت ساعت 17 تا 19 در تالار بیداری اسلامی برگزار می‌شود. 
وی افزود: سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد استاد اخلاق حوزه با موضوع توصیه‌های اخلاقی به زوجین از جمله برنامه‌های این مراسم است.  
 

*پرچم گردانی آستان قدس رضوی در مراسم جشن ازداوج طلاب جامعه‌الزهرا(س)
مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها ادامه داد: مولودی خوانی، پرچم گردانی آستان قدس رضوی برای تبرک و تیمن برنامه، ارتباط مستقیم با حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و اهدای تبرکی آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه علیهاالسلام به مهمانان از دیگر برنامه‌های این مراسم است. 
عرب خزائلی عنوان کرد: در این جشن، هدیه‌ای از سوی مدیریت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به مزدوجین اهدا می‌شود، همچنین وام قرض الحسنه و وام به صورت قرعه کشی به شرکت کنندگان تعلق می‌گیرد. 
وی اظهار داشت: طلاب معقوده ای که در این جشن شرکت کردند، دوره آموزشی دوران طلایی عقد را می‌گذرانند که پس از گذراندن این دوره هدایا و وام‌های خود را دریافت کنند 
مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها یادآور شد: سال‌های گذشته تعدادی جهیزیه از سوی خیرین برای طلاب بی‌بضاعت داشتیم که امسال هم خواهیم داشت.
 

*مشاوره قبل، حین و پس از ازدواج در مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) 
عرب خزائلی در ادامه به فعالیت مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: این مرکز با حضور کارشناسان مشاور و متخصص، بحث مشاوره و همراهی طلاب را در دوران انتخاب همسر، دوران عقد و ازدواج به صورت طرح «پیش از ازدواج، حین و پس از ازدواج» دارد که مشاوران به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی طلاب و خانواده‌ها هستند. 
وی تأکید کرد: ما تأکید بر ازدواج سنتی و ورود خانواده‌ها داریم و این موضوع که خانواده‌ها در بحث خواستگاری و انتخاب همسر برای فرزندان خود ورود داشته باشند و ازدواج‌ها با حضور خانواده باشد، مورد تأکید واحد تشکیل خانواده است، بعد از تشکیل خانواده نیز به صورت پشتیبانی در مرکز و اداره کل امور طلاب و خانواده ادامه خواهد یافت. 
 

*حمایت جامعه‌الزهرا(س) در راستای فرزندآوری و فرزندپروری طلاب 
مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها همچنین به فعالیت مهد کودک جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: وظیفه بانوان، همسرداری، فرزندآوری و فرزندپروری است که یکی از اقدامات اساسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، تأسیس مهدکودک شکوفه‌های بهار است و بانوان طلبه با کمترین فاصله مکانی از امکانات فرهنگی و تربیتی مهد کودک استفاده کرده و می‌توانند به تحصیل بپردازند.
عرب خزائلی عنوان کرد: در معاونت آموزش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، آیین نامه‌های مناسبی برای حمایت از خانواده، فرزندآوری و غیره به تصویب رسیده است که بانوان طلبه می‌توانند از این حمایت‌ها استفاده کنند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha