جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هیئت مذهبی

حجت الاسلام جلالی گفت: ساماندهی هیئات مذهبی با سازمان تبلیغات اسلامی است که تا ۳ هزار هیئت تاکنون شناسایی شده و برخی از هیئت های مذهبی شناسایی نشده است، سازمان تبلیغات نمی تواند با افراد خاطی مقابله کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی جلالی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان،  شب گذشته گردهمایی طلاب و فضلای کرمان، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفا قم، اظهار داشت: ما در 19 شهرستان استان کرمان اداره تبلیغات اسلامی راه اندازی کرده ایم که با 64 نفر نیرو در سه بخش معاونت اداری مالی، معاونت فرهنگی و معاونت امور قرآنی در حال فعالیت هستیم و متأسفانه خیلی از پست های این سازمان بدون کارشناس مانده است و ما مجوز جذب نیرو را نداریم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های فرقه وهابیت در استان کرمان عنوان کرد: ما نیازمند طلاب آشنا با فرقه منحرف وهابیت هستیم و از کارشناسان این رشته درخواست می کنیم که برای تبلیغ دین الهی به کرمان بیایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: حدود سه هزار هیئت مذهبی در استان کرمان در حال فعالیت هستند که ساماندهی این بخش زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی اداره می شود.

وی ادامه داد: همکاری با طلاب و فضلای مقیم قم و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان در دستور کار خود قرار داده و از حجت الاسلام و المسلمین مسلمی زاده در این راستا تشکر دارم.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی ابراز داشت: ایجاد ساز و کار مناسب برای همکاری و رفع نیاز استان از طلاب کرمانی مقیم اولین هدف ما در جلسات است.

وی با اشاره به اینکه داشتن مهارت یکی از شناسه های تبلیغ به شمار می رود، ادامه داد: برای مثال مساله سبک زندگی در بیانیه گام دوم انقلاب یک امر تخصصی است که طلاب می توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: در زمینه برگزاری آموزش های تخصصی ما در سازمان تبلیغات اسلامی نیز اعلام خواهیم کرد که طلاب و مبلغان را حمایت می کنیم.

وی گفت: همکاری با گروه های تبلیغی یکی از عمده اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است و در این زمینه پیگیر هستیم که مشکلات موجود را با دفتر تبلیغات اسلامی حل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی اظهار داشت: بنده به عنوان خدمت گزار شما در کرمان می خواهم که طرح های خود را به ما انتقال دهید تا بتوانیم در زمینه تبلیغ دین به بهترین شکل فعالیت داشته باشیم.

وی افزود: هدف ما این است که در استان کرمان از نیروهای متخصص به بهترین نحو استفاده کنیم و از طلاب متقاضی در زمینه کسب مهارت های مورد نیاز حمایت می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان بیان داشت: این مساله وجود دارد که سازمان تبلیغات با مشکل کمبود بودجه مواجه است اما در حد توان و وسع خود از طلاب حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: مساله پیگیری و ساماندهی به مساجد استان کرمان یکی از برنامه های مهمی است که بر عهده سازمان تبلیغات است و در این راستا فعالیت های خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی گفت: ساماندهی هیئات مذهبی با سازمان تبلیغات اسلامی است که تا 3 هزار هیئت تاکنون شناسایی شده و برخی از هیئت های مذهبی شناسایی نشده است، سازمان تبلیغات نمی تواند با افراد خاطی مقابله کند.

وی اضافه کرد: برخی شهرستان های استان کرمان نیاز به مبلغ دارند ولی برخی شرایط آب و هوایی سبب می شود تا مبلغان در این مکان ها حاضر نشوند و البته که این مساله یک ضعف بزرگ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان در پایان گفت: از طلاب می خواهیم که ارتباط خود را با گروه های تبلیغی بیشتر کنند تا بتوانند در ایام تبلیغی فعالیت مناسبی را داشته باشند.

فعالیت ۱۸ گروه تبلیغی جهادی در استان کرمان

در آغاز این گردهمایی، حجت الاسلام والمسلمین عباس مسلمی زاده، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ضمن قدردانی و تشکر از طلاب و فضلای کرمان بیان داشت: فضلا و طلاب کرمان همیشه و در همه عرصه ها همراه و همدل بوده اند که این همدلی نتیجه اش همزایی و پیشرفت است.

وی تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم؛ به همین سبب از حجت الاسلام والمسلمین جلالی برای حضور در این جلسه دعوت کردیم تا مباحث مربوط به امور تبلیغی ماه مبارک رمضان در این جلسه مطرح شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: مهم ترین رسالت طلبگی تبلیغ دین الهی است و توجه به این امر یکی از ضروری ترین مسایل در بین طلاب است.

وی اضافه کرد: حضرت نوح(ع) سال های فروانی به تبلیغ دین الهی پرداخت و در نهایت 8 نفر دنباله رو او بود، ما باید تبلیغ را جدی بگیریم و نباید به دنبال نتیجه باشیم.

حجت الاسلام مسلمی زاده خاطرنشان ساخت: ما در استان کرمان نیاز شدید به مبلغ  داریم و از طلاب و فضلا می خواهیم که در این زمینه حضوری جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: 12 نماینده در مجمع نمایندگان کرمان حضور دارند، مجمع نمایندگان کرمان دارای ظرفیت نرم افزاری بالایی است اما متاسفانه با کمبود بودجه مواجه است اما در این شرایط این مجموعه تمام تلاش خود را در رسیدگی به کار های طلاب انجام می دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان داشت: برگزاری نشست های متعدد با مسئولین استان وشهرستان اعم از مدیران نهاد حوزوی و غیر حوزوی، پیگیری درخواست های طلاب، پیگیری و راه اندازی بانک جامع آمار طلاب کرمان اعم از طلاب، اساتید و فرهیختگان، مشاوره علمی و تحصیلی، پیگیری مشکلات معیشتی و رفاهی طلاب، کمک به طلاب بیمار، برگزاری یادواره های شهدا و کارهای فراوانی از این قبیل عمده فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب کرمان به شمار می رود.

وی در ادامه یادآور شد: ما هم اکنون 18 گروه تبلیغی جهادی در استان داریم که البته نیازمند هماهنگی های بیشتری در این راستا هستیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha