جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد کیلبیرنی در نیوزیلند مراسم روز درهای باز برگزار کرد + تصاویر

حوزه/ مراسم روز درهای باز در مسجد شهر کیلبیرنی برگزار شد، و در این گردهمایی مسلمانان یاد و خاطره قربانیان حمله تروریستی به کرایست چرچ را گرامی داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، انجمن بین المللی مسلمانان شهر کیلبیرنی در نیوزیلند، مراسم روز درهای باز برگزار کردند.

نظام الحق طناوی امام جماعت مسجد می گوید: پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر ما بسیار احساس تنهایی می کردیم، اما وقتی نخست وزیر نیوزیلند حجاب به تن کرد، اوضاع تغییر کرد.

طاهر نظام  که رئیس انجمن بین المللی مسلمانان نیوزیلند  نیز می باشد، می گوید: نخستین مراسم درهای باز را پس از حمله به مساجد کرایست چرچ برگزار کردیم. و هرچند به خاطر زحمات و حمایت های مردم قدردان هستیم اما نمی گذاریم کار به اینجا تمام شود.

وی افزود: پس از مدتی مردم فراموش می کنند. مردم باید بدانند که ما با گذشته تفاوتی نخواهیم داشت و می توانند هر وقت که دلشان خواست به اینجا بیایند و از ما درباره دین پرس و جو کنند.

در این روز نمازخانه بانوان به روی همه باز بود. و گروهی از دختران 13 ساله به رهبری معلم شان قرآن قرائت می کردند.

دکان یک راهبه بودایی می گوید برای آشنایی با اسلام و مسلمانان در مراسم شرکت کرده است. وی می گوید: من از مهربانی و گشاده رویی لذت بردم. روح زیبایی همه جا وجود دارد و قوی و مردمی هستند.

وی که مسلمانان برایش حجاب گذاشته اند می گوید: شیوه ای که حجاب را به سرم کردند بسیار آرام بود. یک حس اجمتاعی اینجا وجود دارد و ممکن است که امروز حملات علیه مسلمانان باشد اما هر کس دیگری نیز ممکن است هدف حمله باشد و ما باید حواسمان به تعصب باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha