پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور:

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، «مدیریت» خواهران را از چالش های مورد اختلاف شخصیت ها دانست و گفت: برخی تصور می کنند مدیریت کاری مردانه است حتی در محیط های زنانه، اما بانوان چیزی برای «مدیریت» کم ندارند و در این راه، باید بانوانی به عنوان «مدیر» تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در استان گلستان، جلسه ای با حضور کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد.

در این جلسه که با گزارش خانم حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان پیرامون وضعیت مدارس علمیه استان و مناطق سیل زده آغاز شد، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور بیان کرد: بانوان به اندازه توانایی که خداوند در وجود آنان قرار داده، فرصت دارند تا بتوانند مجموعه خود را اداره کنند، آقایان نیز می توانند در کنار آنان نقش های مکمل داشته باشند .

وی ضمن بیان امتیازات استان گلستان و مدیریت یک خانم با تیمی قوی، اذعان کرد: بدانید اگر رویه واگذاری امور به خواهران توسعه پیدا کند، باید کاملا مورد تایید و حمایت قرار گیرند و در این زمینه، بانوان توانمندی های خود را نشان دهند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: در حوزه تفسیرهای مختلفی درباره حضور اجتماعی زنان وجود دارد و با چالش هایی روبروست که یکی از آنان دانایی بانوان است؛ که برخی معتقدند خواهران تنها باید در جلسات تبلیغی فعال باشند و یا مادران و همسران خوبی باشند، در همین راستا وقتی سخن از کارشناسی دین پیش می آید، نگرانی ایجاد می شود که چکار می خواهند بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، «مدیریت» خواهران را از  چالش های مورد اختلاف شخصیت ها دانست  و گفت: برخی تصور می کنند مدیریت کاری مردانه است حتی در محیط های زنانه، اما بانوان چیزی برای «مدیریت» کم ندارند و در این راه، باید بانوانی به عنوان «مدیر» تربیت شوند.

وی با تاکید بر این که شما بانوان ضمن تلاش فراوان باید توانمندی خود را به وسیله انجام طرح ها و ایده های بزرگ تجلی دهید، اظهار کرد: بانوان باید مراقب تصویری که از آنان کشیده می شود، باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور معتقد است که بانوان می بایست از فرصت های ایجاد شده برای توسعه حضور و تصحیح چهره خود در نظام  مدیریتی استفاده کرده و نشان دهند که توانمندی های بالایی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور هشدار داد که نگذارید از حوزه خواهران تصویر غیر واقع بسازند، تصویر سازی بسیار مهم است، تصویری از زنان فرهیخته ای بسازید که به فرمایش رهبر معظم انقلاب «هزاران دانشمند، فیلسوف، فقیه و ... تربیت شوند».

وی با تشریح هدف خود از بحث "مدرسه محوری"، گفت: مدرسه محوری با هدف بازگشت به عدالت مطرح شد تا جوشش علمی از مدارس آغاز شود، در حقیقت حوزه در مدرسه می جوشد و باید کاری کرد که عناصر مدرسه شاداب باشند و ما این طرح و جوشش فعالیت را ادامه خواهیم داد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این که مدارس را بر اساس قوت و فعالیت شان رده بندی می کنیم، بر تمرکز مالی حوزه بر منابع پایدار تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدرسه محوری را بازگشت به متن مردم دانست و تکرار کرد: فعالیت ها باید از مدارس شروع شود که برای این کار سیاست هایی طراحی شده است.

وی بر تسلط طلاب و دانش آموختگان بر استفاده از قرآن و حدیث و احکام تاکید کرد و گفت: اگر نظام حوزه خوب طراحی شود و طلاب خوب کار کنند، استقبال جامعه را به همراه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha