پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به این که شهید حجت الاسلام مصطفی قاسمی در روز شهادتش روزه بود، گفت: اگر از آسمان و زمین بر ما گلوله ببارد، لحظه‌ای نظام و رهبر خود را تنها نخواهیم گذاشت و تا پای جان در این مسیر ایستاده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی‌ مهر نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر  بررسی اتفاقات این چند روز، گفت: باید از مراجع عظام تقلید، مدیر حوزه های علمیه کشور و همه اساتید انقلابی که پس از شهادت شهید قاسمی پیام تسلیت ارسال کردند، تشکر کرد.

وی افزود: باید از مدیر حوزه علمیه استان همدان آیت الله موسوی اصفهانی نیز به دلیل آن که قتلگاه شهید را به عنوان «المان و یادمان» تبدیل کرد، نیز تقدیر و تشکر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی‌ مهر خطاب به دشمنان انقلاب تاکید کرد: این ملت 17هزار شهید ترور را در در تاریخ خود دارد شما ما را از چه می ترسانید؟ روحانیت ما در دفاع از اسلام و اهل‌بیت و دفاع از حرم همیشه پیشگام بوده است.

وی تصریح کرد: بدانید که عمامه ما کفن ماست و روحانیت برای جانبازی در راه اسلام این مسیر را پیش گرفته‌ است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این که روحانیت همواره در کنار مردم بوده و هست، اظهار داشت: روحانیت برای مردم و با مردم است و اکثراً روحانیون و طلاب ما نیز از اقشار پایین دست جامعه هستند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن یک روز به سپاه و روز دیگر به روحانیت و نمازگزاران حمله می کند و یا تشییع پیکر شهدا را سیاسی جلوه می‌دهند و امروز هم با در دست گرفتن افسار گسیخته فضای مجازی شروع به لجن پراکنی می‌کنند، همه این ها نشان از ترس آنها از اسلام و انقلاب است.

 استاد حوزه علمیه قم به حضور پرشور مردم همدان در مراسم تشییع حجت الاسلام قاسمی اشاره کرد و گفت: دشمنان توانایی تحمل یک روحانی که مسؤولیتی هم نداشت را ندارند و این نشان از ضعف آن ها در برابر ملت ایران است.

وی یادآور شد: بدانید که اگر از آسمان و زمین بر ما گلوله ببارد، لحظه‌ای نظام و رهبر خود را تنها نخواهیم گذاشت و تا پای جان در این مسیر خواهیم ایستاد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی‌ مهر با اشاره به اینکه آیت‌الله العظمی نوری همدانی زمان شنیدن خبر شهادت این روحانی به گریه افتادند، بیان داشت: این آرزوی همه ما است که به این نحو به دیدار حضرت حق برویم؛ شهید قاسمی در روز شهادتش روزه بود و وصیت نامه‌اش هم آماده بود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خواستار عکس‌العمل سریع شورای عالی فضای مجازی شد و گفت: متاسفانه اکنون شاهد نفوذ فضای مجازی به خانه‌ها، بازار، مدارس و بخش‌های مختلف جامعه هستیم و مقابله با آن بسیار ضروری است.

وی با تاکید بر این که این مسئله را نباید سیاسی کنیم، یادآور شد: اگر این مسئله دنبال شود، سرنخ‌ ها به آن طرف مرزها می‌رسد؛ چطور ممکن است یک نفر اسلحه‌هایی را آزمایش کند که برخی از آنها در دستان نیروهای نظامی ما هنوز وجود ندارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha