چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ میثم سلمان

حوزه/ شیخ میثم سلمان گفت: بحرین نیازمند گفتگوی جدی در جهت آشتی ملی است تا برابری شهروندی، حاکمیت قانون، استقلال دستگاه قضائیه و احترام به مبانی حقوق بشر تضمین شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ مثیم سلمان رئیس مرکز گفتگو و تسامح بحرین و عضو هیئت مشاوره مرکز حقوق بشر بحرین گفت: بحرین نیازمند رجوع به زبان گفتگو، آشتی ملی، برابری شهروندی و احترام به مبانی حقوق بشر است.

وی تاکید کرد: اصرار حکومت بحرین بر نپذیرفتن اصل گفتگو، خسارت های بزرگی را در زمینه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وارد کرده و ملت و حکومت را مجبور می کند هزینه سنگینی بپردازند.

شیخ سلمان افزود: هرگز نباید با اقدامات اصلاحگرانه کوچک که حکومت برای کاهش شدت تجاوز به حقوق شهروندان انجام می دهد، مخالفت کرد، امّا بحرین نیازمند گفتگوی جدی در جهت آشتی ملی است تا برابری شهروندی، حاکمیت قانون، استقلال دستگاه قضائیه و احترام به مبانی حقوق بشر تضمین شود.

عضو مرکز حقوق بشر بحرین تصریح کرد: نپذیرفتن منطق گفتگو، آشتی ملی و تحقق برابری شهروندی و پایبندی به حقوق بشر بین الملل، تنها به دشمنان بحرین که برای عدم استقرار و امنیت آن تلاش می کنند، نفع می رساند و هر کس که دلسوز بحرین است به زبان گفتگو دعوت می کند.

شیخ سلمان روز کارگر را به کارگران تبریک گفت و اشاره کرد: استمرار حکومت بحرین در جلوگیری از راهپیمایی روز کارگر در پنجمین سال متوالی، توجیه قانونی ندارد و بیانگر عدم پایبندی به حقوق بشر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha