پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پاسداشت مقام استاد در حوزه علمیه گلستان

حوزه/ امتیاز و برتری شهید مطهری در این بود که دانش خود را به روز می کرد و به زبان زمان خود سخن می گفت، ما نیز چاره ای نداریم جز این که عالم زمان خود باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، همزمان با سالروز شهادت آیت الله مطهری آیین نکوداشت مقام شامخ استاد، امروز با حضور مدیران، کادر و اساتید حوزه علمیه استان گلستان، در بیت الزهرا (س) گرگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دبیر شورای حوزه علمیه استان ضمن خیر مقدم به حاضرین به ارائه گزارشی از فعالیت های شورای حوزه علمیه استان پرداخت و گفت: این شورا تاکنون بیش از 70 جلسه داشته که برآیند آن تصویب بیش از 250 مصوبه در جهت رشد و تعالی حوزه علمیه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه گفت:  به گفته آیات حسینی بوشهری و مقتدایی شورای حوزه علمیه استان گلستان یکی از شوراهای بسیار فعال و خوب کشور است و با هماهنگی و همدلی اعضا اقدامات خوبی انجام شده است.

در ادامه دو نفر به نمایندگی از مدیران مدارس و دو نفر به نمایندگی از اساتید به بیان دیدگاه ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در جهت پیشرفت حوزه علمیه پرداختند.

پس از بیان دیدگاه ها توسط اساتید و مدیران، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای حوزه علمیه استان به ایراد سخن پرداخت و ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری گفت: امتیاز و برتری شهید مطهری در این بود که دانش خود را به روز می کرد و به زبان زمان خود سخن می گفت. ما نیز چاره ای نداریم جز این که عالم زمان خود باشیم.

آیت الله نورمفیدی در ادامه افزود: در تعابیر اسلام و روایات درباره معلم دو عنوان وجود دارد که هر دو قابل تامل است. یکی معلم الخیر است. کسی که معلم خیر باشد خدای متعال ملائکه ماهیان دریا و پرندگان آسمان برایش دعا میکنند. عنوان دیگر کسی که زنده کننده امر اهل بیت(ع) است. امام رضا (ع) می فرماید: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» اساتید حوزه علمیه در تدریس خود آنگونه باشند که یکی از این دو عنوان معلم بر آنان اطلاق شود.

وی، فرارسیدن ماه مبارک رمضان را هم تبریک گفت و خاطر نشان کرد: ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای آماده شدن دلها برای پذیرش معارف الهی است. ان شاءالله بتوانیم این معارف الهی را اساس کارمان قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در پایان این مراسم به جمع بندی پرداخت و ضمن تقدیر از فعالیت ها و رایزنی های مستمر اعضای شورا در جهت رشد و تعالی حوزه علمیه استان گفت: بخشی از مسائل حوزه در شورای استان مطرح میشود و حتی الامکان برطرف می گردد و بخشی دیگر از حیطه اختیارات شورای استان خارج است و مربوط به سطح کلان حوزه است که آن هم از طریق رایزنی های اعضای شورا تلاش مان بر مرتفع کردن آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: در دوره حضور آیت الله اعرافی در سمت مدیریت حوزه های علمیه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است. از جمله  فعال سازی دروس خارج در استان ها، اصلاح نظام آموزشی و متون حوزه، فعال سازی گروه های علمی، تشکیل کرسی های آزاداندیشی در مدارس و...

وی در پایان ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای حاضرین ابراز امیدواری کرد: حاصل این جلسه پیشرفت بیشتر حوزه های علمیه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha