پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام خوشخو

حوزه/مشاور بین‌الملل بنیاد مهدی موعود(عج) گفت: به اعتقاد بنده عدم مدیریت صحیح از سوی دولت، دلیل بسیاری از قاچاق‌ها در کشور است که نهایتا منجر به عدم تنظیم بازار‌ می‌شود.

حجت الاسلام محمدرضا خوشخو مشاور بین‌الملل بنیاد مهدی موعود(عج) در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این‌که معظم‌له چندین سال است که در انتخاب شعار سال بر موضوعات اقتصادی و به ویژه اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی افزود: بیانات ایشان در سخنرانی سالانه‌شان در حرم مطهر امام رضا(ع) همچون سال‌های قبل، مسیر و خط حرکت را برای همه مسئولان و همه دستگاه‌های مختلف روشن و مشخص کرد.

حجت الاسلام خوشخو با بیان این‌که در فرمایشات مقام عظمای ولایت در بحث نامگذاری شعار سال هیچ نقطه مبهمی وجود نداشته و ندارد، تصریح کرد: رهنمودهای ایشان یک نصیحت نیست بلکه این رهنمودها برای همه تکلیف ساز است.

وی سخنان رهبری را راهبردی دانست و یادآور شد: یکی از مهمترین وظایف ما آن است که فرمایشات ایشان را در وظایف انقلابی خود به خوبی تشخیص داده و به کار بندیم.

مشاور بین‌الملل بنیاد مهدی موعود(عج) ادامه داد: تکیه رهبری بر مسئله رونق تولید، نشان از اهتمام جدی وی بر موضوع خودکفایی و عدم وابستگی به غرب و شرق است و در بحث تولید، اگرچه ما در کشور تولید داشته و داریم ولی آنچه که در این خصوص نیازمند توجه ویژه است آن است که بایستی در راستای رونق تولید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی مطرح کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته تجربیات خوبی کسب کرده است که بایستی از آن تجربیات در فرصت کنونی به خوبی بهره مند شود.

حجت الاسلام خوشخو رونق تولید را شعار بسیار گسترده‌ای دانست و متذکر شد: همه ارکان نظام بایستی تلاش کنند تا این شعار اجرایی شود.

وی با تاکید در بحث فراهم آوردن زیرساخت‌های تولید در جامعه، بیان کرد: همه بایستی دست به دست هم دهیم و در جاهایی که زیرساخت‌های رونق تولید فراهم نیست، زیرساخت‌ها را ایجاد نماییم تا رونق تولید شکل گرفته و منجر به ایجاد اشتغال و ثروت شود.

مشاور بین‌الملل بنیاد مهدی موعود(عج) ضمن تأکید بر حمایت کامل از تولیدات داخلی، ابراز کرد: یکی از مهمترین وظایف ما آن است که با تمام وجود از تولیدات داخلی حمایت کرده و مانع از واردات بی رویه کالا شده  و اجناسی که در داخل  تولید می شود را از خارج کشور وارد نکنیم.

حجت الاسلام خوشخو با بیان این‌که همچنین بایستی جلوی قاچاق کالا گرفته شود و در کنترل توزیع نیز فعال باشیم، تبیین کرد: این در درحالی است که بعضا متأسفانه شاید بر توزیع کالاها نظارت کمتری وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: اعتقاد بنده آن است که عدم مدیریت صحیح از سوی دولت، دلیل بسیاری از قاچاق‌ها در کشور است که نهایتا منجر به عدم تنظیم بازار‌ می‌شود.

مشاور بین‌الملل بنیاد مهدی موعود(عج) با اشاره به این نکته که در سال‌های اخیر همواره موضوع قاچاق کالا و راهکارهای مقابله با آن از جمله مهم ترین چالش های اقتصادی در برنامه اصلی اقتصاد کشور مطرح و در دستور کار دولت ها قرار گرفته است، تبیین کرد: بر کسی پوشیده نیست که این موضوع از سال های دور گریبان گیر اقتصاد کشور است اما سال‌های اخیر باتوجه به تشدید مسائل و مشکلات گسترده ضربه به تولید داخلی و ایجاد اشتغال برای نیروی کار فعال به خصوص اقشار تحصیل کرده، از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

حجت الاسلام خوشخو ادامه داد: دلیل این امر آن است که امروزه مشخص شده که تا زمانی که سودآوری قاچاق کالا بیشتر از تولید و عرضه محصولات تولید داخل است، صرف مبارزه فیزیکی با محصولات قاچاق موجب بهبود این مشکل نمی گردد و نباید از اهمیت این موضوع غفلت کنیم.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha