جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مسئول ستاد استهلال خراسان شمالی از اعزام پنج گروه استهلال ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان از غروب روز یکشنبه خبر داد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اعزام پنج گروه استهلال ماه رمضان به مناطق مختلف استان، اظهار داشت: به‌منظور رؤیت ماه مبارک رمضان پنج گروه استهلال ماه رمضان از روز یکشنبه به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند تا به استهلال هلال ماه مبارک بپردازند.

وی افزود: از پنج گروه استهلال ماه در خراسان شمالی دو گروه الضحی و نجم در دو منطقه متفاوت بجنورد و سه گروه در شهرستان‌های گرمه و جاجرم، اسفراین و مانه و سملقان مستقر می‌شوند تا حلول ماه مبارک رمضان را رصد کنند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: تعداد 30 نفر در قالب این پنج گروه به امور مربوط به رصد ماه مبارک رمضان در استان می‌پردازند که شامل روحانیان و اساتید دانشگاه بوده و هر گروه شش نفر شامل کارشناس نجوم، رصدگر کمکی، روحانی، معتمد، مستندساز و تدارکات‌چی است.

وی با اشاره به‌احتمال رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در غروب یکشنبه پانزدهم اردیبهشت، ادامه داد: به دلیل اینکه هلال ماه رمضان با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود گروه‌های استهلال به ابزارهای تخصصی، دوربین‌های پیشرفته و تلسکوپ مجهز شده‌اند.

حجت الاسلام آزموده که مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی هم هست، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های این گروه‌ها که برای رؤیت هلال ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان اعزام‌شده‌اند زیر نظر امام‌جمعه شهرستان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از رؤیت هلال ماه مبارک رمضان گروه‌های استهلال مستقر در شهرهای گوناگون استان گزارش‌های خود را به دفتر رهبر معظم انقلاب ارائه می‌کنند و نتیجه قطعی از سوی دفتر رهبری اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: رؤیت هلال ماه به امور دیگری ازجمله، شدت و حدّتِ نور خورشید در هنگام تولد ماه جدید، غلظت و رقّت هوا وابسته است به همین دلیل گاهی با فراهم بودن تمامی زمینه‌های علمی برای رؤیت ماه، باز ماه دیده نمی‌شود.

مسئول ستاد استهلال خراسان شمالی گفت: به همین دلیل در روایات برای رؤیت هلال ماه توصیه‌شده است که اگر خودتان نرفتید یا هلال ماه را ندیدید اما دو شاهد عادل گواهی دادند اعتماد کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha