شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حریزاوی

حوزه/ معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات کشور با اشاره به این که نهادهای فرهنگی از نظر بودجه ای تحریم هستند، گفت: اکنون دو بلوک اسلام و غرب در جهان وجود دارد که غرب در حال فروپاشی است و یک تمدن بیشتر نمی ماند آن هم اسلام است، لذا برای ایجاد آن باید تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام روح الله حریزاوی، ظهر در همایش «طلایه داران تبلیغ» که در مسجد شهدای مصلای شیراز برگزار شد، استان فارس را یکی از استان های ویژه در جهت ترویج اندیشه بنیادین اسلامی دانست و اظهار داشت: پیدایش انقلاب اسلامی و اندیشه بنیادین اسلامی در این استان سهم ویژه ای داشته و همچنان باید از همین استان ترویج شود.

وی به تحلیل قرآنی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: باید این سژال را پاسخ دهیم که چرا لازم است ماه رمضان را درگیر مسائل بیانیه گام دوم انقلاب کنیم و اینکه چه ضرورتی دارد که منبر شب قدر را به این موضوع اختصاص دهیم یا اینکه اگر انقلاب اسلامی رخ نمی داد منابر چه تغییراتی می کرد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات کشور با طرح سؤال دیگری اینکه تفاوت ما با سکولار های مومن در چیست، تصریح کرد: در جریان سکولار عقل به جای شرعیت می نشیند؛ دین در همه ابعاد زندگی بشر نقش دارد، دین از نظر ما هم دنیا و آخرت را می سازد.

حجت الاسلام حریزاوی عنوان کرد: برای اینکه در بیانیه گام دوم  انقلاب به یک مدل استاندارد مبتنی بر اندیشه های قرآن برسیم، بهترین راه آن فرصت ماه مبارک رمضان است؛ مقام معظم رهبری فرموده است کتاب انقلاب اسلامی قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب را به چهار جز تقسیم کرده ایم، البته خود بیانیه هفت توصیه و یک مقدمه ارزشمند دارد، خاطرنشان کرد: آنچه که می خواهیم ارائه کنیم فهرستی غیر از فهرست مولف است؛ بیانیه سه رکن رئیسی و دو توصیه جدی دارد، نخستین سخن مقام معظم رهبری این است که کجاییم، از کجا آمده ایم، اکنون کجاییم و به کجا باید برویم.

معاون آموزشی پژوهشی سازمان تبلیغات کشور، رکن نخست را شناخت ما نحن فیه دانست و ابراز کرد: باید به این موضوع بپردازیم که پس از گذشت چهل سال از انقلاب در کجا قرار داریم.

وی باید روش های تبلیغ در جامعه را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: روحانیون در تبلیغ باید به بررسی وضعیت جامعه با گذشته به نوعی قبل از چهل سالگی و پس از آن بپردازند، همچنین باید به تبیین مسئله نفاق در جامعه بپردازیم چراکه مسیحیت این موضوع را کنار گذاشت و کافر شد، نفاق از درون خانواده که فرزندی گوشی موبایل خود را از پدر مخفی کند، آغاز و تا نفاق اجتماعی که نتیجه آن پیامبر(ص) حفر خندق می کرد و جریان سیل که عده ای تا تا کمر در گل و عده ای دست به کمر ایستاده بودند.

حجت الاسلام حریزاوی با تاکید بر اینکه روحانیون باید در جامعه ایجاد امید به وعده های الهی و خوش بینی به آینده اسلامی تبیین کنند، عنوان کرد: روحانیون باید وعده های خدا را ببیند و به جامعه بشناساند، نباید دیگر فریب سکولار ها را بخوریم.

وی به موضوع برجام اشاره کرد و ادامه داد: در برجام که آبروی طرفداران آن رفت، اما مهمترین فایده آن ارتقا بصیرت بودو نشان داد که به دشمن نباید اعتماد کرد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات کشور همچنین به سند 2030 اشاره و عنوان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، عده ای به دنبال محتوای 2030 هستند؛ ما یک نزاع تمدنی با غرب داریم، اکنون دو بلوک اسلام و غرب در جهان وجود دارد که غرب در حال فروپاشی است و یک تمدن بیشتر نمی ماند آن هم اسلام است، لذا برای ایجاد آن باید تلاش کنیم.

وی به موضوع بودجه نهادهای فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: ارگان های فرهنگی از نظر بودجه ای تحریم هستند، حداقل از این دولت نمی شود، انتظار بودجه داشت، آقای نوبخت می فرمایند در مرحله نخست یارانه، حقوق کارمندان، بازنشسته ها و طلب پیمانکار ها را بدهیم و اگر پس از این ها شد، اقدام می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha