جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 491125
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد خطاب به اعضای جمعیت هلال احمر، گفت: شما وقتی آسیب‌دیده‌ای می‌بینید از دین و آئین و کیش او نمی‌پرسید؛ زیرا وظیفه شما این است که هم نوع خود را از گرفتاری نجات دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مدیرعامل و مسئولان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، با اشاره به خدمات‌رسانی نیروهای هلال احمر در حوادث مختلف ازجمله در سیل‌های اخیر، از فعالان و داوطلبان این نهاد تجلیل کرد.

وی خطاب به اعضای هلال احمر، گفت: شما سربازان این صحنه هستید و با توجه به اینکه کارهای شما در منظر بوده و مردم آن را می‌بینند، درنتیجه حساسیت کار شما هم بسیار بیشتر است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: شما باید هم به‌سرعت و به‌دقت کار کنید و هم در عین حال لغزشی از شما دیده نشود چون همه آن را می‌بینند.

وی با بیان اینکه مهارت افزایی در هلال احمر بسیار مهم است، تأکید کرد: خدمت باید با مهارت توأم باشد نه اینکه خدای‌ناکرده به دلیل بی مهارتی فرد خدمت به خسارت تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی اعضای جمعیت هلال احمر هم خداپسندانه، هم نوع گرا و هم اسلام پسند است، خطاب به اعضای این جمعیت گفت: شما وقتی آسیب‌دیده‌ای می‌بینید به مسلمان یا غیرمسلمان بودن او کاری ندارید و از دین و آئین و کیش او نمی‌پرسید؛ زیرا وظیفه شما این است که هم نوع خود را از گرفتاری نجات دهید.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: کار شما انسانی بوده و فراتر از یک مکتب است؛ یعنی هر جا انسان گرفتاری دیدید به کمک آن می‌شتابید.

وی با بیان اینکه کار شما دین و مذهب و حزب و جناح نمی‌شناسد، ادامه داد: شما فقط انسانیت را می‌شناسید و جهت کار شما عمومی و انسانی است؛ ازاین‌رو هلال احمر و صلیب سرخ حرکت جهانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دقیقاً به همین دلایل کار شما زیر نظر بوده و سرعت و دقت کار شما رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه کار هلال احمر خدمت به بندگان خداوند است، افزود: اینکه با اقدامات خود دلی را شاد کرده و غمی را برطرف می‌کنید بسیار باارزش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha