جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صالحی

حوزه/ مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که ماه مبارک رمضان فرصتی برای ترویج و توسعه برنامه های قرآنی در سطح کشور است، تصریح کرد: باید نشست های قرآنی در سطح مساجد و تکایا در این ماه با فضیلت تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، در نشست جمعی از روحانیان و مبلغان مرکز استان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصت ارزشمندی در جهت پالایش روح و تجدید حیات معنوی دانست.

وی بر ضرورت بهره گیری از معنویت و فضیلت شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: هر لحظه از این ماه پر فضیلت فرصتی برای بازسازی درون است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که سفره رحمت الهی در ماه مبارک رمضان برای همه بندگانش باز است، خاطرنشان کرد: هر انسانی به اندازه ظرفیت و توان خود می تواند از این سفره الهی بهره مند شود.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که ماه مبارک رمضان فرصتی برای ترویج و توسعه برنامه های قرآنی در سطح کشور است، تصریح کرد: باید نشست های قرآنی در سطح مساجد و تکایا در این ماه با فضیلت تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انس با قرآن مقدمه ای برای رشد و تقویت بعد معنوی در انسان است، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای مأنوس شدن با کلام الهی است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که انس با کلام الهی باید با تدبر در قرآن همراه باشد، تصریح کرد: تنها خواندن قرآن کافی نیست بلکه باید در کنار قرائت قرآن به مفاهیم عمیق آن نیز توجه ویژه داشته باشیم.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که معارف قرآنی باید بیش از پیش در جامعه امروز نهادینه شود، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از معارف انسان ساز قرآنی موجب انحراف در جامعه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به نقش مهم و مؤثر مبلغان دینی و روحانیان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تریبون های تبلیغی ماه مبارک رمضان ظرفیت مناسبی برای تبیین حقایق دین و همچنین مباحث مهم روز جامعه است.

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که مبلغان دینی باید از فرصت تبلیغی ماه رمضان در جهت تبلیغ ارزش های دینی و معنوی در جامعه بهره گیرند، تصریح کرد: همچنین مبلغان در کنار بیان احکام دین، روشنگری و آگاهی دادن به جامعه را نیز مورد توجه قرار دهند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha